عزت 10 ساله رفت، محسن 11 ساله مي رود

زنگ ها برای شکرنیا هم به صدا درآمد

زنگ ها برای شکرنیا هم به صدا درآمد

گروه گزارش: با جایگزین شدن سرافراز به جای عزت الله ضرغامی در صدا و سیما زنگ خطر برای شکرنیا هم به صدا درآمد، رئیس جدید صدا و سیما در نخستین ساعات حضور خود دراین رسانه رئیس دفتر ضرغامی را عوض کرد و فرد جدیدی را به جای وی گذاشت.با حکم رهبر معظم انقلاب، «سیدعزت الله ضرغامی» پس از ۱۰ سال و نیم ریاست بر سازمان صداوسیما جای خود را به «محمد سرافراز» داد.
ضرغامی با همه عملکردهای مثبت و منفی خود از میز ریاست صدا و سیما کنار رفت، جایگاهی که بیش از ۱۰ سال همراه ضرغامی بود اکنون به سرفراز رسیده است و این حق طبیعی هر مسئولی است که افراد مد نظر خود را در زیر مجموعه کاری اش قرار دهد.
شکرنیا، رییس سازمان صدا و سیمای آذربایجان غربی هم که عمر مدیریتی اش کمتر از ضرغامی نیست از نیروهای قابل اعتماد وی بود و کارهای مثبت و در بعضی موارد ضعیفی نیز در مجموعه استان انجام داده است.
*سقف مدیریتی در رسانه ملی ۱۰ ساله است
اما با انتخاب سرافراز به مدیریت صدا و سیمای کشور گوش های حاج محسن شکرنیا هم باید منتظر شنیدن پیام خداحافظی اش از ساختمان جام جم باشد، چراکه از قرار معلوم سرفراز با سیستم تغییر وارد صدا و سیما شده و بنا به اخبار رسیده قصد تغییر اکثر مدیران یا حداقل مدیران قدیمی را دارد.
با توجه به اعتماد بیش از ده ساله رهبر معظم انقلاب به ضرغامی می توان به این نتیجه رسید که سقف مدیریت در صدا و سیما از نظر ایشان همین مدت است و شکرنیای خلخالی هم اینک در حال سر سائیدن به همین سقف است بنابراین باید منتظر اتفاقاتی که مطمئناً خودش هم پیش بینی کرده است، باشد.
*صدا و سیمای آذربایجان غربی برنامه های محلی را افزایش دهد
مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به عملکرد صدا و سیمای آذربایجان غربی گفت: انتظار می رود این رسانه منبعد از پخش برنامه های کلیشه ای خودداری نماید و بیشتر روی مبحث نوآوری و خلاقیت تمرکز نماید.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که ضرورت دارد صدا و سیمای استان نسبت به آن توجه لازم را داشته باشد این است که تولید و پخش برنامه های محلی خود را افزایش دهد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه های محلی نباید مختص مرکز استان باشد بلکه لازم است در شهرستانها نیز برنامه های متنوع محلی تهیه و به نمایش گذاشته شود.
*تلوزیون محلی برنامه های پر محتوا و با نشاط پخش کند
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازاروم نیوز حجت الاسلام روح الله بیگی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز با ارزیابی عملکرد صدا و سیمای استان گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی از قومیت های مختلف تشکیل شده است طبیعتا این ویژگی وجه تمایز برنامه های تلوزیونی پخش شده از شبکه استانی نسبت به سایر استان های کشور باید باشد.
وی تصریح کرد: لذا این تمایز سبب ایجاد حساسیت بیشتری نیز در این استان می شود و لازم است به خاطر این حساسیت ها صدا و سیمای استان با لحاظ جوانب امنیتی، سیاسی، فکری و فرهنگی برنامه های خود را تهیه و پخش نماید و خوشبخانه در این زمینه نیز عملکرد این رسانه ملی در آذربایجان غربی بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با بیان اینکه بازدهی برنامه های صدا و سیما در گرو جذابیت برنامه ها و مباحث کارشناسان برنامه های این رسانه ملی است افزود: لازم است مسئولان مربوطه بدانند که امروزه در برابر هجمه های دشمنان، ماهواره ها و برنامه های مستهجنی که از شبکه های غربی پخش می شود هر چقدر صدا و سیما برنامه های شاد و مفرح تهیه کند باز هم کم است.
با توجه به انتخاب سرافراز توسط رهبر معظم انقلاب به سمت ریاست سازمان صدا و سیمای ایران، پیش بینی می شود مدیران استانی نیز از نیروهای متعهد شاغل در خود مجموعه انتخاب شوند.
در آینده درباره مدیران احتمالی این رسانه در آذربایجان غربی بیشتر خواهیم نوشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 42