- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

زنگ خطر پیک دوم کرونا در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد

Posted By admin On خرداد ۱۱, ۱۳۹۹ @ ۱:۲۵ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان-رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی حدود یک هفته گذشته، مبتلایان به بیماری کرونا در استان افزایش قابل توجهی داشته و زنگ خطر پیک دوم کرونا در استان به صدا درآمده است.
جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، تحلیل متخصصان از افزایش شیوع بیماری در استان حکایت دارد و در صورت بی توجهی مردم به رعایت موارد بهداشتی، امکان شیوع دوباره وجود خواهد داشت.
وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با تصمیم ستاد کرونا و همچنین عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی توانسته ایم شیوع را کنترل و آمادگی خود را برای شرایط بحرانی حفظ کنیم.
وی بیان کرد: در خرداد امسال تعداد آزمایش‌های مربوط به کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافته تا زمینه جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری فراهم شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی ماه جاری روزانه به طور متوسط ۴۷۱ تست در استان انجام می شود و در برخی روزها این رقم از ۵۰۰ تست نیز فراتر رفته است.
استاندار آذربایجان‌غربی نیز روز گذشته در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، از بی توجهی برخی شهروندان نسبت به بیماری کرونا ابراز نگرانی کرده بود.
در حال حاضر بیش از ۶ میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا شده که حدود ۱۵۰ هزار نفر از آنان مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b2%d9%86%da%af-%d8%ae%d8%b7%d8%b1-%d9%be%db%8c%da%a9-%d8%af%d9%88%d9%85-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.