فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان غربي:

زندان‌ها جایی برای نگهداری فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر ندارند

زندان‌ها جایی برای نگهداری فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر ندارند

گروه خبر: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: برخورد جدی با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر به حدی بوده که دیگر زندان‌ها جایی برای نگهداری از آنان را ندارند.
به گزارش آراز آذربایجان سردار یحیی شرفی در همایش هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت ارومیه جهت پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سلاح، مهمات و مصرف مواد مخدر بابیان اینکه علما مرزداران دین و اعتقاد مردم و کشور هستند اظهار کرد: در جامعه جایگاهی والاتر از جایگاه علما در نزد اسلام و مردم وجود ندارد بنابراین بهره‌گیری از ظرفیت این گروه در برنامه‌های پیشگیری از قاچاق امری الزامی است.
کشف ۱۳ تن مواد مخدر در سال جاری در آذربایجان غربی
وی با بیان اینکه در طول یک هفته ۲۷۰ نفر توزیع کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند، افزود: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۳ تن مواد مخدر کشف و در همین رابطه ۶ هزار نفر توزیع‌کننده مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.
وی ادامه داد: برخورد جدی با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر در استان به حدی بوده که دیگر زندان‌ها جایی برای نگهداری از آنان را ندارند.
شرفی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توسعه و امنیت جامعه لازم و ملزوم یکدیگر هستند، تصریح کرد: اگر قرار بر این باشد تا توسعه‌ای در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در جامعه شکل بگیرد باید جنبه توسعه امنیتی آن نیز مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد: توسعه باید متوازن و متعادل با توجه به رویکرد باورها، اعتقادات و بافت منطقه صورت بگیرد در غیر این صورت نباید انتظار نتیجه‌ای ثمربخش را داشته باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی با اعلام اینکه برای دست‌یابی به نتایج بهتر باید در طراحی طرح‌های توسعه‌ای مشارکت جدی داشته باشیم به تاثیر توسعه کشور های همسایه در کشور ما اشاره کرد و اذعان داشت: مطالعات در طرح‌ها باید به صورت مشترک در راستای هم‌افزایی توان کشورها صورت گیرد.
شرفی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی استاندار توسعه متوازن است و حساسیت زیادی روی آن دارد و تاکید دارد که طرح توسعه متوازن و متعادل از نظر آمایش منطقه‌ای اجرا شود.
فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه با تاکید بر رعایت قانون در چهارشنبه سوری گفت: مردم در آیین چهارشنبه‌سوری موجب انسداد معابر عمومی و تخریب اموال دولتی و خصوصی نشوند و به ارزش‌های دینی و نظام اسلامی احترام بگذارند.
احداث بازارچه‌های متناسب با نیاز مناطق در مرزها جهت کاهش قاچاق در استان
سرهنگ محمد احمدی معاون هماهنگی مرزبانی آذربایجان غربی نیز در این همایش با بیان اینکه امنیت در مرزها نیازمند مشارکت همگانی است، بیان داشت: برای مبارزه با قاچاق در مرزها برنامه‌هایی در پیش گرفته شده که یکی از این مسائل به کارگیری ظرفیت علمای دینی است چرا که تجربه بارها ثابت کرده است که در برخی موارد تقبیح دینی می‌تواند تاثیرگذارتر از فعالیت فیزیکی در مقابله با کارهای زشت و ناپسند باشد.
وی از احداث بازارچه‌هایی در مرزهای استان جهت کاهش امر قاچاق خبر داد و افزود: در راستای کاهش قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر سوخت و غیره در مرزهای استان بازارچه‌هایی متناسب با نیاز مناطق در مرزها برپا شده و برخی نیز در دست اجرا است.
احمدی اظهار کرد: آذربایجان غربی با مشارکت نیروهای انتظامی، مرزبانی و مرزنشینان امن‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند.
قباحت مشروبات الکلی در میان اهل سنت از بین رفته است
ماموستا عبدالرحمان محمدپور کارشناس امور دینی اهل سنت ارومیه نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ارائه راهکارهای اجرایی در راستای مبارزه با قاچاق است، به سیر تحول مصرف مشروبات الکلی در بین اهل سنت اشاره کرد و گفت: در گذشته مشروبات الکلی در میان اهل سنت از جایگاه پستی برخوردار بود به گونه‌ای که اگر کسی قصد بیان نام آن را داشت باید قبل از آن چند بار عبارت “حاشا” را به کار می‌برد که متاسفانه امروزه این قباحت از میان رفته و قاچاق مشروبات الکلی در مناطق کردستان افزایش یافته است.
وی با اعلام اینکه مواد مخدر بزرگ‌ترین تهدید کننده امنیت و سلامت جامعه است تصریح کرد: دین اسلام برای هر مشکلی راهکاری در اختیار ما قرار داده است که با جذب مسائل و دفع مفاسد می‌توانیم زمینه خوبی برای رفع مشکلات فراهم سازیم.
وی خاطرنشان کرد: بعد از پیامبران، علما سرقافله کاروان بشریت برای رساندن آن‌ها به مقام والای بشری هستند که باید با راهنمایی‌های خود آنان را از ارتکاب به جرم و خلاف باز دارند.
بی‌سوادی عامل اصلی رشد قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی است
محمدپور بی‌سوادی را عامل اصلی رشد قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی دانست و اظهار کرد: سطح بی‌سوادی در مرزها به حد چشمگیری پایین است که بیشتر مشکلات جوانان این خطه از آن نشات می‌گیرد.
وی با بیان اینکه امروزه مواد مخدر حربه سیاسی علیه کشورهای اسلامی و انقلابی شده است که ایران در مرکز این کشورها قرار دارد تصریح کرد: دشمنان در مرزها، امنیت اقتصادی ما را مورد هدف قرار داده‌اند که امر قاچاق باعث تضعیف اقتصادی استان می‌شود.
کارشناس امور دینی اهل سنت ارومیه به نقش مهم روحانیت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت:روحانیت چون در بطن جامعه قرار دارند بیشتر از هر کسی در این موارد در قبال مردم مسئول هستند زیرا در سایه روحانیت رشد سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 2