زندانیان دارای مهارت تحت حمایت‌های مبتنی بر کار قرار می‌گیرند

زندانیان دارای مهارت تحت حمایت‌های مبتنی بر کار قرار می‌گیرند

آرازآذربایجان- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: زندانیان، خانواده آنان و کسانی که از زندان آزاد شده‌اند، در صورت داشتن گواهینامه‌های مهارتی از آموزش‌ها، تسهیلات و اقدامات حمایتی و توانبخشی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بهره‌مند خواهند شد.
حمزه بروجنی افزود: این اقدامات حمایتی در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره‌کل و تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی و با هدف توسعه اشتغال در جامعه انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان و ایجاد زمینه‌های اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان از طریق ایجاد و اشاعه فرهنگ کار و تعاون با اهداف حمایتی، ارائه آموزش‌های مهارتی و پشتیبانی و مشاوره به جامعه هدف به امضا رسید.
وی ادامه داد: اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندانیان آزاد شده در استان است‌ و امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه، شاهد توسعه اشتغال در میان زندانیان و افزایش سلامت اجتماعی باشیم.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون یکهزار و ۲۴۰ نفر از زندانیان در ۱۳۰ رشته با توجه به نیازهای بازار کار آموزش‌های مهارتی کسب کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۶۸۱ زندانی آذربایجان غربی در کارگاه های داخل و خارج از زندان مشغول به کار هستند.
اداره‌کل زندان‌های آذربایجان غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در استان آذربایجان‌غربی تشکیل شد.
این اداره‌کل دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


8 − هشت =