زلزله به واحدهای مسکونی ۷ روستای چالدران خسارت زد

زلزله به واحدهای مسکونی ۷ روستای چالدران خسارت زد

آراز آذربایجان – فرماندار چالدران از وارد شدن خسارت به واحدهای مسکونی پنج روستای این شهرستان خبر داد.
محمدزاده در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده این شهرستان افزود: منازل مسکونی روستاهای بابا نور، ناور، شیخ سیلو، مخمور، خان صدر، دوشان تپه و قاشقابلاغ در این زلزله خسارت دیده اند و کارشناسان نیز در حال برآورد خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی روستائی هستند.
وی تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده را بیش از ۱۰۰ واحد عنوان کرد و اظهارداشت: بیشتر خسارات واحدهای مسکونی ترک خوردگی دیوار بوده ولی دو واحد مسکونی روستایی به صورت کامل تخریب شده است.
محمدزاده با بیان اینکه این زلزله خسارت جانی نداشته است گفت: از همان دقایق اولیه نیروهای هلال احمر و امدادی در محل حاضر بوده و هم اکنون مشغول ارائه خدمات امدادی هستند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز در خصوص روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده گفت: با گزارش وقوع زمین لرزه تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و هم اکنون مشغول ارزیابی میزان خسارات به بخش های مختلف هستند.
رضا مسافر از توزیع ۷۰ دستگاه چادر امدادی بین مردم زلزله زده چالدران خبر داد و افزود: اقلام امدادی مورد نیاز به محل ارسال شده و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.
*زلزله به۱۰۰واحد مسکونی روستایی چالدران خسارت زد/تداوم امداد رسانی
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زلزله روز گذشته در چالدران به ۱۰۰ واحد مسکونی در روستاهای مرزی این شهرستان خسارت زد.
عباس جعفری با اشاره به وقوع زمین لرزه ۴.۴ ریشتری روز گذشته در چالدران افزود: شدت این زمین لرزه به حدی بود که روستاهای مرزی این شهرستان دچار آسیب شدند ولی خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.
وی با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله شورای مدیریت بحران در این شهرستان تشکیل شد افزود: با تشکیل شورا کمک های امدادی به مناطق زلزله زده بلافاصله آغاز شد و توانستیم در ساعات اولیه به اهالی زلزله زده کمک رسانی کنیم.
جعفری از تشکیل تیم های ارزیاب خسارات مالی در این منطقه خبر داد و افزود: بر اساس بررسی های اولیه ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت دیده اند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روستاهای استان در دو سال گذشته نسبت به حوادث غیرمترقبه بیمه هستند گفت: در حال حاضر برای جبران خسارات این واحدهای روستایی نگرانی وجود ندارد چرا که در دو سال اخیر روستاهای استان در مقابل حوادث غیرمترقبه بیمه شده اند.
وی از تداوم امداد رسانی به مناطق زلزله زده خبر داد و عنوان کرد: هلال احمر استان تاکنون نزدیک ۷۰ دستگاه چادر در این مناطق توزیع کرده است.
روز گذشته زلزله ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر چالدران را لرزاند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 6 =