زائران اربعین حسینی قربانی عقده گشایی تکفیری ها

زائران اربعین حسینی قربانی عقده گشایی تکفیری ها

مرتضی شحنه
گروه خبر:گروهک تروریستی داعش که به دلیل شکست های پی درپی در موصل و هوشیاری زائران و نیروهای امنیتی عراقی و ایرانی نتوانسته بود در آیین اربعین موفق به عملیات تروریستی و ایجاد تشنج شود و اقداماتش بارها با شکست روبرو شده بود، این بار در منطقه ای دورتر از مکان های زیارتی عتبات، با اقدام به حمله تروریستی انتحاری؛ ده ها زائر اربعین حسینی را به خاک و خون کشید.
گروه تکفیری تروریستی داعش در جایگاه عرضه سوخت الانوار در منطقه شوملی در نزدیکی حله واقع در مسیر کربلا به نجف دست به اقدام تروریستی زد که بر اثر آن این احتمال می_رود که بالغ بر ۸۰ نفر از زائران اربعین حسینی به شهادت رسیده باشند که اجساد آنها به بیمارستان حله منتقل شده است.
پس از این اقدام تروریستی، »پیرحسین کولیوند« رئیس اورژانس کشور با اعلام اینکه بر اساس آخرین اخبار در حادثه انفجار در شهر حله عراق تا شامگاه پنجشنبه شهادت ۷۱ نفر محرز شده که ۲۴ نفر آنها قطعاً ایرانی است، افزود: ۱۴ فرد دیگر نیز مشکوک به ایرانی بودن هستند که در مجموع احتمال می رود شمار این شهدا تا ۴۱ ایرانی نیز برسد.او ادامه داد: از مجروحان این حادثه نیز که ۳۰ نفر هستند، ۲۴ نفر آنها از اتباع افغانستان و شش نفر دیگر را اتباع ایرانی تشکیل می دهند.رئیس اورژانس کشور همچنین از دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آماده باش سه تیم واکنش سریع با هماهنگی هوانیروز خبر داد. »حمیدرضا گودرزی«سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز در این خصوص گفت: شهدا و مجروحان این حادثه از هموطنانی هستند که به صورت انفرادی اقدام به سفر زیارتی کرده و در حال بازگشت به کشور بودند. همچنین بنا بر اخبار منابع آگاه، شهدای این حادثه تنها زائران ایرانی نبودند، بلکه شماری از اتباع افغانستان، پاکستان و عراق نیز در میان شهدا و زخمی ها هستند.
*سوختگی شدید پیکرهای شهدا مانع شناسایی هویت آنها شده است
»علی اصغر احمدی« دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز پنجشنبه شب اظهار کرد که بر اساس آخرین اخبار اعلام شده، این حادثه حدود ۸۰ شهید داشته که به دلیل عمق این انفجار و شدت سوختگی جانباختگان، شناسایی و تفکیک این شهدا براحتی و بسرعت امکان پذیر نیست.
وی درخصوص زخمی های این حادثه نیز اظهار کرد: ۳۰ نفر در این حادثه مجروح شده اند که پنج نفر آنها در بیمارستان شهر شوملی و ۲۵ نفر دیگر در بیمارستان شهر حله بستری شده اند.
به گفته احمدی، زمینه انتقال این مجروحان در صورت امکان جابجایی آنان حتی همان پنجشنبه شب نیز وجود داشت.دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور همچنین از استقرار اتوبوس آمبولانس های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز ایران خبر داد.
*حضور هیأت کنسولگری ایران در کربلا در محل حمله تروریستی
سرکنسول ایران در کربلا نیز درباره اقدام تروریستی گروه های تکفیری تأکید کرد که به دلیل شدت سوختگی، شناسایی اجساد با کندی صورت می گیرد.
»میرمسعود حسینیان«در گفت وگو با ایرنا یادآورشد: در این اقدام تروریستی با توجه به اینکه در محل پمپ بنزین بوده، دو اتوبوس و تعدای مینی بوس و چند دستگاه خودروی شخصی به طول کامل از بین رفته است.
*تلاش برای شناسایی مجروحان و اجساد شهدای ایرانی ادامه دارد
»پیرحسین کولیوند« سرپرست اورژانس کشور با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در حله عراق تأکید کرد: تلاش ما شناسایی کامل تمامی مجروحان ایرانی این حادثه تروریستی است.وی با بیان اینکه فعالیت های پزشکی و درمانی نیروهای ایرانی در عراق همچنان برای خدمت به مجروحان ادامه دارد، افزود: تاکنون ۳۰ زائر مجروح ایرانی در این حادثه شناسایی شده اند.سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه ۲۴ نفر از این زائران را افغانستانی های مقیم ایران تشکیل داده اند، عنوان کرد: ۶ نفر از زائران نیز ایرانی هستند.
وی بار دیگر تأکید کرد که تاکنون شهادت ۲۴ زائر ایرانی در این حادثه تروریستی تأیید شده است.کولیوند ادامه داد: هیچکدام از مجروحان بستری شده در بیمارستان حله، ایرانی نیستند.
*سفارت ایران در حال رایزنی برای انتقال اجساد زائران ایرانی به کشور است
»علی حیدری« معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نخستین ساعات روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سفارت جمهوری اسلامی در تلاش است اجساد جانباختگان را با هواپیما به ایران منتقل کند.
*داعش مسؤولیت حمله تروریستی را برعهده گرفت
خبرگزاری فرانسه نیز در خبری اعلام کرد که داعش در بیانیه ای عامل انفجار تروریستی روز پنجشنبه را »ابوفهد العراقی« معرفی کرده و از شیعیان به عنوان رافضی نام برده و با اشاره به شکست هایش در استان نینوا، تهدید کرده است که آنان باید در بغداد، کربلا و نجف منتظر حملات شدید باشند.
* محکومیت اقدام تروریستی
پس از این اقدام تروریستی، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن و ابراز همدردی با خانواده و بستگان قربانیان، گفت: این اقدامات وحشیانه و غیر انسانی، در عزم دولت و ملت عراق و نیز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مظلوم عراق در مبارزه بی امان با تروریسم، خللی ایجاد نخواهد کرد.
»وبیاس ال وود« معاون وزیر امور خارجه انگلیس نیز ضمن»وحشتناک و تکان دهنده« توصیف کردن این حمله تروریستی، آن را محکوم و نشانه ناامیدی و فروپاشی این گروه تکفیری دانست.»احمد ابوزید« سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز با محکوم کردن انفجار تروریستی در شهر حله، این حادثه را به دولت عراق و خانواده های قربانیان تسلیت گفت و از سوی دیگر »همبستگی کامل مصر را با دولت عراق در رویارویی با پدیده تروریسم که هدف آن برهم زدن امنیت و ثبات این کشور است«، اعلام کرد.
»حزب الله لبنان« هم با صدور بیانیه ای جنایت تروریستی وحشیانه باندهای جنایتکار داعشی در منطقه حله عراق علیه زائرانی که از زیارت مقامات اهل بیت علیهم السلام در کربلای مقدس و نجف اشرف باز می گشتند و به شهادت و زخمی شدن دهها انسان بی گناه منجر شد، محکوم کرد.همچنین »جان کربی« سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای مطبوعاتی حملات تروریستی روز پنجشنبه داعش در حله عراق را محکوم کرد.
وزارت خارجه آمریکا مراتب تسلیت این وزارتخانه کشورش به خانواده قربانیان این حادثه تروریستی را اعلام کرد و گفت: این جنایات نمونه دیگری از کوچک شمردن جان انسانها و تلاش برای ایجاد اختلاف در میان مردم عراق است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه


9 + سه =