نماينده مردم بوکان در مجلس شوراي اسلامي :

رکود نای نفس کشیدن را از مردم گرفته است

رکود نای نفس کشیدن را از مردم گرفته است

گروه خبر:نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رکود نای نفس کشیدن را از مردم گرفته است، بیکاری بنیان خانواده ها را متزلزل کرده، تورم مردم را در تامین حداقل معشیت شان ناتوان کرده است. به گزارش آراز آذربایجان، انور حبیب زاده بوکانی در نطق میان دستور خود، گفت: جا دارد از آحاد مردم فهیم، آگاه و سرافراز بوکان و روستاهای آن تشکر کنم که برای سومین بار رسالت وکلاتشان در مجلس شورای اسلامی به بنده واگذار کردند امیدوارم بتوانم فرزند راستین دیار پاکان و صدای رسای دغدغه ها، مشکلات و مطالبات آنها باشم.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رکود نای نفس کشیدن را از مردم گرفته است، بیکاری بنیان خانواده ها را متزلزل کرده، تورم مردم را در تامین حداقل معشیت شان نا توان کرده است، فساد اعتماد مردم را خدشه دار کرده، اگر می خواهیم در این شرایط شرمنده مردم نباشیم و گره گشای آنان باشیم باید مجلس شورای اسلامی به جایگاه واقعی خود در نظام جمهوری که به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مجلس در رأس همه اموراست، بازگردد.
وی تاکید کرد: عمل کردن مجلس یازدهم به دو وظیفه اصلی قانونگذاری و نظارت راه کار بازگشت مجلس به جایگاه واقعی اش است درامر قانونگذاری باید با نگاه کارشناسی شده منافع نظام و مردم را در اولویت قرار دهیم، در بخش نظارت نیز باید مجلس به صورت مستقل فراتر از نگاه های جناحی جسورانه و بدون تعارف بر دولت نظارت داشته باشد.این نماینده مجلس بیان داشت: نمایندگان همانگونه که می_دانید، مقام معظم رهبری سال جاری را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند، بدون شک راهکار بر پایان دادن رکود اقتصادی، امید آفرینی و اشتغالزایی در کشور، پیشنهاد مدبرانه رهبر انقلاب مبنی بر جهش تولید است. رسیدن به این هدف موثر نخواهد شد مگر آنچه دولت زیر ساخت های لازم را فراهم کند.
وی اظهار داشت: در بسیاری از نقاط کشور این زیر ساخت ها فراهم نیست، مناطق کردنشین و غرب کشور دروازه ایران بر روی بازارهای جهان عرب و غرب است، کشورمان از طریق عراق می تواند به بازار عرب دسترسی پیدا کند و از طرف ترکیه به بازار غرب، اما این پتانسیل های مرزی کردستان و غرب کشور، سال ها است که مغفول مانده است.
حبیب زاده بوکانی در ادامه نطق خود گفت: دولت در راستای تحقق شعار سال باید زیر ساخت های حمل و نقل ماند آزاد راه و راه آهن را در استان کردستان و غرب ایجاد کند، باید جاده_های کردستان را که به قتلگاه تبدیل شده اند باید به راه های صادرات تبدیل کند، مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه های مرزی ایجاد شوند تا تولیدات کشوری صادر شوند.
نماینده مردم بوکان در مجلس یازدهم افزود: از سوی دیگر سرمایه گذاری دولتی درمناطق محروم مانند استان کردستان ناچیز و بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز فراهم نشده است، به همین دلیل نه از اشتغال خبری است نه از رفاه، نتیجه این وضعیت ظهور پدیده_هایی همچون کولبری است که زاییده توسعه نیافتگی مناطق کردنشین است، کولبر به فرمایش مقام معظم رهبری قاچاقچی نیست، چرا که کولبران برای تامین حداقل معاش زندگی خود جان بر کف می گذارند و معیشت آنان از طریق جهت تولید به راحتی تامین می شود.
وی تصریح کرد: کردها که از کهن ترین ساکنان ایران زمین هستند در کنار توسعه و زدودن غبار محرومیت انتظارات دیگری دارند که سال ها است مغفول مانده، مانند به کار گیری مدیران شایسته کرد و اهل سنت در پست های رد بالای استانی، کشوری و اجرای اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی که حق آموزش زبان مادری در مدارس را به رسمیت بشناسد، انتظار می رود در مجلس یازدهم برای تحقق این مطالبات کردها گام های اساسی برداشته شود.
این نماینده مردم بیان داشت: در حوزه انتخابیه بوکان نیز در کنار بیکاری، تورم، نا تمام ماندن پروژه های عمران، بهداشتی، آموزشی، نبود حداقل امکانات رفاهی مانند آب شرب بهداشت گاز شهری در بسیاری از مناطق شهری و روستایی وضعیت بحرانی دراین شهرستان ایجاد کرده است.
حبیب زاده بوکانی عنوان کرد: شهرستان بوکان در کوریدور غرب کشور واقع شده است اما تخریب زیرساخت های شهری، تصادفات خونین و مرگ بار تنها سهم این شهرستان از تردد ترانزیت های بین المللی است، چرا پروژه احداث کنارگذر بوکان ۱۰ سال راکد مانده است، پروژه تبدیل محور بوکان- میاندوآب به بزرگراه مدت مدیدی است به پایان نرسیده این محور به قتلگاه شهروندان بوکانی تبدیل شده است.
وی گفت: سد شهرچای یکی از مطالبات اصلی مردم است که در دوره نمایندگی در بنده در مجلس هفتم گلنک زنی شده و پس از صرف میلیارد تومان هزینه ادامه ساخت آن با مصوبه کارشناسی ستاد احیا تعطیل شد باید در این مصوبه تجدید نظر شود، چون سد سیمینه رود نقش مهمی در رونق کشاورزی و کاهش بیکاری و مهار آب های جاری و هدر رفتن آب های سطحی درمنطقه دارد، این سد می تواند به پایان برسد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = یک