آراز آذربايجان گزارش مي دهد

رژه نیروی مسلح نشانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی

رژه نیروی مسلح نشانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی

گروه گزارش:به گزارش آراز آذربایجان، با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح آذربایجان_غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و همچنین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد. در این مراسم که همزمان با ارومیه در چند شهرستان استان نیز اجرا می شد نیروهای مسلح آخرین تجهیزات دفاعی خود را به نمایش گذاشتند تا همگان شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران باشند. هفته دفاع مقدس که همه ساله از ۳۱ شهریورماه مصادف با آغاز جنگ تحمیلی آغاز می شود یادآور حماسه های افرادی است که بی چشم داشت جان خود را برای آزادی و استقلال این مرز و بوم فدا کردند و حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد. در این مراسم که صبح سه شنبه برگزار شد استاندار آذربایجان_غربی در جمع مردم اظهار داشت: ملت بزرگ ایران نشان داده اند که هیچ گاه تسلیم دشمنان نمی_شوند و همیشه در برابر ظلم مقاومت می_کنند.
وی افزود: جای خوشحالی است که در حال حاضر کشور ما به جایگاه و موقعیت رفیع در زمینه‌های مختلف دست یافته که برای دشمنان به هیچ عنوان باورکردنی نیست چون این موفقیت ها در حالی به دست آمده که در هشت سال جنگ تحمیلی ، نیروهای انسانی ارزشمند، زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی کشورمان از بین رفت ولی بار دیگر کشور از نو ساخته شد.
سعادت گفت: در اثر حملات دست نشانده منطقه‌ای غرب و سایر متحدان آن یعنی رژیم بعثی عراق در بسیاری از زمینه‌ها زیرساخت‌های توسعه‌ای از بین رفت اما با این وجود با اراده استوار ملت ایران همه چیز دوباره بنا شد.
استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت نهادینه‌سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه‌های گوناگون ازجمله اقتصاد مقاومتی تاکید و تصریح کرد: در این صورت تا اندازه زیادی بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی اقتصادی در بخش‌های مختلف کشورمان فراهم شده از این رهگذر وضعیت مردم از نظر معیشتی نیز بهبود می‌یابد.
وی با اشاره به شعار عاشورا و نمود علنی « پیروزی خون بر شمشیر» در هشت سال دفاع مقدس صحت آن ایمان تصریح کرد: دشمنان تا دندان مسلح به طرق مختلف مستقیم و غیرمستقیم و راه‌اندازی گروهک‌های مختلف و تحریک مزدوران داخلی به دنبال ضربه‌زدن به حکومت اسلامی بودند اما تمامی این توطئه ها با آگاهی ایران اسلامی خنثی شده است .سعادت اذعان کرد: حتی تحریم های ظالمانه ای که برای ضربه زدن به ایران وضع شد کارگر نیفتاد چون مردم ما در طول سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی بارها و بارها این نکته را به اثبات رسانده‌اند که هرگز تسلیم نخواهند شد.
در ادامه رژه نیروهای مسلح حجت الاسلام و المسلمین قریشی اظهار داشت: مساله دفاع همواره مقدس است و کسانی که در این راه قدم گذاشتند ، در پیشگاه خدا و ملت ایران عزیز هستند.وی افزود: واژه دفاع مقدس در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، توسط حضرت امام خمینی(ره) به خاطر قداست دفاع از اسلام انتخاب و نامگذاری شد چون رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا این انقلاب استوار و پابرجا بماند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه مسئله دفاع بر اساس آیات نورانی قرآن کریم روایات همچنین ادله عقلی یک فرض واجب بر هر مسلمان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ابتدا عقل بر ضرورت تلاش مردم یک کشور برای دفع تجاوز و خطر دشمنان صحه می‌گذارد، علاوه بر این براساس آیات قرآن کریم دفاع وظیفه شرعی دانسته می‌شود.قریشی با اظهار اینکه گام برداشتن در مسیر دفاع از مرز و بوم همچنین تلاش برای دفع خطرهای دشمنان به معنای واقعی کلمه از منزلت و ارزش رفیع در دین مبین اسلام برخوردار است گفت: حتی حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه به این مقوله حائز اهمیت اشاره کرده‌اند.وی با اظهار اینکه حتی کسانی که به میدان‌های مبارزه بین حق و باطل و دفاع از تمامیت ارضی کشور خود شتافته اما به سلامت به خانه و کاشانه خود برگشته‌اند آنها نیز از پاداش اخروی بی‌بهره نیستند، اضافه کرد: جانبازان و ایثارگران به معنای واقعی کلمه سرمایه‌های معنوی این مرز و بوم قلمداد می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ قربان همچنین دهه ولایت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: فراخور هر یک از این اعیاد ملی، میهنی و مذهبی باید برنامه‌های فرهنگی غنی و پرمحتوا برای ارتقای سطح آگاهی و بصیرت اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان برگزار شود.
در انتهای مراسم سردار عابدین خرم عابدین اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح به معنای واقعی کلمه یک قطعه درخشان و برگ زرین از تاریخ جهان به‌شمار می‌رود.
وی افزود: ایستادگی توام با عزت، اقتدار و ایمان ملت کشورمان همچنین سربازان جان بر کف و فرزندان این مرز و بوم نه‌تنها در تاریخ کشورمان و جهان اسلام بلکه بر تارک تاریخ جهان ماندگار شده است، به طوری که جوانان ما الگویی بارز از ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان هستند.
این مسئول فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به ملت بزرگ ایران اسلامی، جانبازان، ایثارگران و نیروهای مسلح تبریک گفت، افزود: این ایام به معنای واقعی کلمه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی جوانان غیور کشورمان در نخستین سال‌های پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران را یادآوری می‌کند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی متذکر شد: به دنبال پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران و آغاز تلاش مجدانه برای قطع وابستگی به غرب همچنین کوتاه کردن دست متجاوزان به منابع طبیعی و ثروت‌های ملی این جنگ را دشمنان جهت تسلط دوباره بر کشور ما رقم زدند.
خرم با اظهار اینکه این جنگ به‌دلیل ایستادگی ملت همچنین هدایت‌‌های عالمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نتیجه دلخواه و مورد انتظار دشمنان ما ختم نشد، گفت: ملت ما همواره در مقابل دشمنان قسم‌خورده خود تا پای جان ایستادگی کرده و اکنون نیز تحت امر ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای هستند.
این مسئول به همراهی مجاهد نستوه حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در طول سال‌های بحبوحه پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، بعد از تاسیس حکومت و هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: با هدایت امام جمعه سابق ارومیه تا اندازه زیادی توطئه‌های متعدد گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه خنثی شد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اظهار اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگز برای خاک کشورمان طمع نمی‌کنند، اظهار داشت: زیرا به این باور و یقین واقعی دست یافته‌اند که علاوه بر قدرت دفاعی و تسلیحات نظامی ملت ما با سلاح ایمان مقابل آنها صف‌آرایی خواهند کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


یک + = 7