اختصاصي آرازآذربايجان//

ریزگردها را دریابیم!

ریزگردها را دریابیم!

وحید حاج سعیدی
در تاریخ آورده اند ( حالا از کدام کشور آورده اند و امضای طلایی کدام مسئول پای بار نامه بوده است، زیاد مهم نیست!)
روزی پرنده ای در آسمان ]روم به دیوار عصاره افسنطین به روتون\]خودش را راحت کرد و برای مردی که در محدوده راحت طلبی پرنده در حال عبور بود، گرفتاری پیش آورد. اما این بنده خدا به جای ناراحتی و ناسزا گفتن به پرنده، به هم بافتن زمین و زمان، ربط دادن موضوع به برجام، تحریم ها ، حبابی بودن داستان و سایر مسائل حاشیه ای، خدا را نیز شاکر شد که گاو ها بال ندارند! پرنده هم که رفتنی است؛ این را همه می دانند و تعقیب قضایی آن امکان ندارد.
حالا هم حکایت ریز گرد ها در برخی استان های کشور است که خلق الله مدعی هستند نفس شان را بند آورده اند.
برادر من، بزرگوار… اگر به جای ریز گردها از کشور همسایه سنگ و کلوخ می بارید چاره چه بود؟
چهار تا کیسه ریزگرد که باد با خودش آورده است این همه جار و جنجال و های و هوی ندارد! از قدیم هم گفته اند باد آورده را باد می برد.
حالا اگر باد نبرد، دو روز دیگر باران می_آید و همه جا می شوید مثل روز اول تر و تمیز… البته به این بدان معنی نیست که مسئولان بلاتشبیه چشم شان را روی ریزگردها بسته اند و در این خصوص اظهار نظر نمی کنند و بی خیال همایش و سمینار شده اند.
قطعاً اینطور نیست ولی فرمده اند فعلا نمی_شود کاری کرد… دقت کنید فعلا…
البته گمان نکنید که این عزیزان خدای ناکرده نفسشان از جای گرم بلند می شود و مثل ما شمالی ها اکسیژن خالص و صد در صد طبیعی لیتری ۴ هزار تومان به شش_هایشان می زنند و مصداق این ضرب المثل شده اند که » خودم جا، چهارپایم جا زن صاحبخانه خواه بزا، خواه نزا« نه آقا جان این بندگان خدا هم سال هاست گرفتار آلودگی هوای تهران هستند و دو لیتر هوا تنفس می کنند، چهارصد گرم سرب به بدن شان اضافه می شود و سایر مواد شیمیایی …
بنابراین اینکه فرموده اند با ریز گرد ها کنار بیائید، قطعاً خاستگاه علمی دارد و بر پایه تحقیقات و مطالعات فنی بیان شده است.
چرا که با وجود مشخص بودن منشاء آلودگی هوا و داخلی بودن آن( خدا شکر در این مورد استثنائاً خبری از عزیزان چینی نیست و محصول صد درصد داخله است!) هنوز کسی نتوانسته حریف آن شود، ریز گردها که جای خود . تازه بیشتر منشاء شان هم که خارجی است.
بنابراین اگر دو روز دیگر مسئولی آمد و گفت: باید ریز گرد ها را دریابیم و یا باید با آنها همدردی کنیم،
زیاد تعجب نکنید! فقط ما این نکته را می_دانیم که اگر جناب عبدولی بعد از ناداوری در بازی های آسیایی اینچئون باز هم کشتی را ادامه داد و الان هم به ایشان دیپلم بازی منصفانه را دادند، باید به این مردم خونگرم لیسانس یا حتی فوق لیسانس بازی منصفانه را داد، چون خدا وکیلی همه مدل گرفتاری را تحمل می کنند ولی باز هم در صحنه حضور دارند و خم به ابرو نمی آورند.
انصافاً مردم نازنینی داریم و حق شان این نیست و به قولی »با پری در شیشه‌کردن دیو را انصاف نیست.« پدرام باشید…

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = پانزده