رونق تولید در گرو حل مشکلات واحدهای اقتصادی است

رونق تولید در گرو حل مشکلات واحدهای اقتصادی است

آرازآذربایجان– نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رونق تولید در گرو حل مشکلات واحدهای اقتصادی و تسهیل اوضاع این واحدها است.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه اظهار داشت: کار جهادی و همدلی برای حل مشکلات اقتصادی نیاز امروز است که باید توسط مردم و مدیران رعایت شود.
وی ادامه داد: متأسفانه مشکلات بانکی در سطح بالای دامن‌گیر اقتصاد شده و رهبر انقلاب نیز در این زمینه تذکرات لازم را ارائه فرمودند. اکنون زمان اصلاح شرایط بانکداری و برخورد قانونی با تخلفات از سوی قوای ۳ گانه است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تذکر رهبری به مجلس، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی باید به طور جدی نسبت به اقدام متقابل در برابر تصویب لوایح ضد ایرانی در مجلس آمریکا وارد شده و تصویب و ابلاغ لوایح و مصوبات ضدآمریکایی را در دستور کار قرار دهد.
حجت‌الاسلام قریشی، تنها راه نجات کشورهای مختلف از گمراهی را پناه آوردن به مبانی دینی و اسلامی برشمرد و گفت: سردمداران غربی و آمریکایی در تلاش برای از بین رفتن دینداری میان مردم خود هستند که باید در این خصوص توجه ویژه شود.
امام جمعه ارومیه گفت: رهبری در بیانات اخیر خویش فرمودند آمریکا در یک سال حدود ۲۲۶ لایحه و مصوبه بر علیه ایران در مجلسش به تصویب رسانده اما این کار جای سوال دارد که مجلس ایران کدام لایحه را بر علیه خصومت‌های آمریکا تصویب کرده و این کوتاهی نمایندگان یک نمره منفی برای مجلس است.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: رهبری همچنین در بیانات خویش از رشد قارچ‌گونه مؤسسات و بانک‌ها انتقاد و اظهار گله کرده و فرمودند چندین سال است که لایحه‌ای برای کاهش تعداد بانک‌ها و مؤسسات به مجلس ارائه شده است که متأسفانه این لایحه در این سال‌ها خاک خورده و نمایندگان توجهی به این لایحه نمی‌کنند؛ این کار مجلس نیز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای تصویب این لایحه کم‌کاری و بی‌توجهی به بیانات ایشان است که مسؤولان باید برای این کار شرمنده باشند.
امام جمعه ارومیه افزود: همچنین رهبری بر تشویق دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل کرده و تنبیه دستگاه‌های کم‌کار تاکید کرده و در بیان این انتقادها به صورت نرم و غیرمستقیم عمل کردند و این خود یک تنبیه برای همه مسؤولان است که رهبری به دلیل کم‌کاری و بی‌توجهی به برخی موضوعات مجبور به تذکر نرم می‌شود.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: امروزه ایران درگیر جنگ‌های اقتصادی و سیاسی است و برای این منظور اگر مقام معظم رهبری همچنان چفیه را به عنوان نماد مبارزه بر دوش دارند، نشان از همین موضوع است که جمهوری اسلامی همچنان در میدان جنگ با دشمنان قرار دارد و سرانجام با عنایت خداوند نیز جمهوری اسلامی از این جنگ نیز پیروز از میدان بیرون خواهد آمد.
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه عنوان کرد: مردم و مسؤولان باید در عرصه جنگ اقتصادی دست در دست هم داده و با اتحاد با یکدیگر با تولید داخلی و انگیزه بیشتر به مصاف دشمنان و رفع مشکلات کشور بروند چرا که تا انسان حرکتی از خود نشان ندهد نصرتی از سوی خداوند نخواهد آمد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان خاطرنشان کرد: در این ماه مناسبت‌های مهمی وجود دارد که یکی از این مناسبت‌ها میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار است که در این راستا پاسداران بسیاری در کشور برای حفظ امنیت وطن به پاسداری از کشور مشغول هستند که این روز را به آنها تبریک می‌گوئیم و همچنین روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز در ماه شعبان بوده که گرامیداشت جایگاه جانبازان برای همگان نیز واجب است.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۴:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


− 1 = پنج