روند صادرات سیب از آذربایجان غربی تسریع یابد

روند صادرات سیب از آذربایجان غربی تسریع یابد

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ضمن انتقاد از خروج بسیار کم سیب از استان، گفت: مسئولان مرتبط با موضوع سیب توان خود را برای برطرف کردن مشکلات صادرات به کار گیرند.
به گزارش آراز آذربایجان، نادر صادقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با انتقاد از خروج ضعیف سیب از آذربایجان غربی اظهار کرد: بایستی مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه نهایت تلاش خود را برای خروج سیب از استان و صادرات به کشورهای دیگر به‌صورت جدی به کار گیرند.
وی با بیان این که کاهش نرخ ارز در صادرات و درآمد تولیدکنندگان و تاجران تأثیر منفی دارد خاطر نشان کرد: موضوع سیب استان به‌قدری اهمیت دارد که از طریق مکاتبه با ریاست جمهوری به دنبال برطرف کردن مشکلات و هموارسازی صادرات این محصول هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: ذخایر سیب در سردخانه‌های استان بالغ بر ۵۵۰ هزار تن برآورد شده و این در حالی است که خرید شب عید میوه سیب ۱۳ هزار تن پیش بینی شده و سهم استان در این میان ۱۰ هزار تن است.
وی یادآور شد: بحث برند سازی در موضوع صادرات و ایجاد زیرساخت‌های صادراتی از موارد مهم در انجام صادرات است. متأسفانه این موضوع به خوبی در کشور ما جا نیفتاده و فروش در سایر کشورهای همسایه پس از عرضه و ورود کالا به کشور میزبان صورت می‌گیرد.
صادقی حمل‌ونقل را از مؤلفه‌ها و زیرساخت‌های اساسی توسعه عنوان و ابراز کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی در استان می‌تواند به رونق اقتصادی کمک قابل توجهی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: مسئله صادرات در همه حال جزو مهم‌ترین مسائل بوده و پیگیری مشکلات صادراتی در اولویت اقدامات دولت است.
در این جلسه همچنین در مورد کامیون‌های یخچال‌دار، برپایی نمایشگاه‌های فرامرزی، مالیات صادرات، رفع مشکلات صادرات، حمایت‌های دولت از صادرات و صادرکنندگان و کنسانتره مباحثی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = شانزده