- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

روند شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان غربی کاهشی است

Posted By admin On آذر ۱۶, ۱۴۰۱ @ ۱۰:۳۱ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،آذربایجان غربی یک متخصص بیماریهای عفونی از کاهش روند شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان غربی خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی افزود: روند بیماری انفلوانزا در کشور و استان کاهشی است و مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی روند نزولی محسوسی دارد اما تصور اینکه اپییدمی انفلوانزا پایان یافته کاملا اشتباه است و چرخش ویروس در جامعه تاپایان سال و حتی فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود یک یا دو موج انفلوانزا را تا پایان اپیدمی شاهد باشیم اگر چه این موجها شدت و حدت کمتری خواهند داشت اما همچنان توصیه می شود تا حد امکان اصول بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه رعایت شود و گروههای پر خطر نسبت به تزریق واکسن انفلوانزا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد انفلوانزای موجود نوع A و ۵ تا ۱۰درصد نوع B را شامل می شود، گفت: در صورت عدم رعایت توصیه ها و اقدامات درمانی، در بیماری انفلوانزا بخصوص در گروههای پرخطر، بیماری می تواند عوارض جدی و طولانی داشته و حتی مرگ بار باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر شیوع بیماریهای تنفسی، انفلوانزا، در صدر بوده، سرماخوردگی در رتبه بعدی قرار دارد و کرونا رتبه آخر می باشد، بیماران کرونایی بسیار کم و شرایط از نظر شیوع کاملا رضایت بخش است اما این بمعنای پایان کرونا نیست.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان بااشاره به روند کرونا در استان افزود: ۳۱روز متوالی فوتی کرونا با پی سی آر مثبت نداشتیم، بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد بود که خوی با ۵ مورد بیشترین بستری را داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۶ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که به ترتیب خوی با ۳۵ نفر و ارومیه با ۳۳ نفر بیشترین بستری را دارند.

خوی رتبه اول بستری در بخشهای کرونایی آذربایجان غربی

دکتر موسوی با اشاره به اینکه خوی رتبه اول بستری روزانه و کل استان را دارد، گفت: خوی به رنگ زرد کرونایی است و در بستری از مرکز استان سبقت گرفته که رضایت بخش نیست و باید چاره اندیشی شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به نقشه رنگبندی کرونایی استان نیز گفت: شهرستانهای خوی، پلدشت، چایپاره، شوط زرد و مابقی شهر ها آبی هستند.

با بیان اینکه میانگین بستری روزانه طی هفته جاری ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: میانگین بستری کل در هفته جاری ۸۹ نفر است که ۱۴ نفر با پی سی آر مثبت بستری شدند. میانگین بستری در آی، سی یو، ۳۱ نفر و حال ۹ نفر وخیم بود.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: میانگین مراجعات سرپایی روزانه طی هفته جاری، به مراکز کرونا ۲۰ نفر بود که تست ۶ درصد مثبت شد. میانگین فوتی کرونایی با پی سی آر منفی یک نفر است.

وی خاطر نشان کرد: استقبال از واکسیناسیون کرونا بسیار کم است و در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۶۳ دوز واکسن را تزریق شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%b4%db%8c%d9%88%d8%b9-%d8%a2%d9%86%d9%81%d9%84%d9%88%d8%a2%d9%86%d8%b2%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.