روند افتتاح طرح‌های بیمارستانی آذربایجان‌غربی تا پایان دولت ادامه دارد

روند افتتاح طرح‌های بیمارستانی آذربایجان‌غربی تا پایان دولت ادامه دارد

آراز آذربایجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه روزافزون فضاهای درمانی در استان گفت: روند افتتاح طرح‌های مربوط به این حوزه تا پایان دولت ادامه دارد و به تناوب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
دکتر جواد آقازاده با اشاره به افتتاح ۲ طرح مهم درمانی شامل توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) و کلینیک تدبیر ارومیه افزود: این طرح ها، نقطه اتکایی مهم در مقابله با بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی بودند.
وی اضافه کرد: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه که شامل ۲۲۰ تخت بیمارستانی بود و در مدت یک سال به بهره برداری رسید، در بحث کرونا کمک بسیاری به حوزه درمان در شهرستان ارومیه داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌ها کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر در ارومیه است که خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد و در داروخانه رباتیک آن، روزانه چهار هزار نسخه پیچیده می شود.
دکتر آقازاده درباره بیمارستان تخصصی و جامع زنان ارومیه نیز اظهار کرد: بیمارستان تخصصی و جامع زنان ارومیه که دارای ۳۰۰ تخت بیمارستانی است، ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اگر استان وارد موج چهارم بیماری شود، این بیمارستان می تواند پشتیبانی بسیار خوبی در حوزه درمان داشته باشد.
وی درخصوص طرح بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه هم بیان کرد: این طرح قابل ارتقا به هزار تخت است که با تامین ماده ۵۶ و منابع مالی به زودی اجرای آن آغاز می شود.
وی افزود: بیمارستان نقده تا آخر دولت تدبیرو امید قابل افتتاح خواهد بود و بیمارستان های پیرانشهر و اشنویه قابل افتتاح هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به تحویل بیمارستان شاهین دژ به پیمانکار جدید، اضافه کرد: تجهیزات بیمارستان تکاب نیز آماده است و اگر وزارت راه و شهرسازی، این بیمارستان را تحویل دهد، توسط دانشگاه تجهیز و آماده بهره برداری می شود.
توسعه تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت به طوری که از حدود ۰.۸ تخت به ازای هر هزار نفر در ابتدای دولت، این رقم به نزدیک ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده که با اجرای کامل طرح های در دست اجرا از ۲ تخت به ازای هر هزار نفر نیز فراتر خواهد رفت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۱ ب.ظ

دیدگاه


هشت × 7 =