روند ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی صعودی است

روند ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی صعودی است

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد و روند صعودی ابتلا نیز طی روزهای اخیر دیده می شود که امیدواریم با همراهی مردم، شاهد کاهش این روند باشیم.
به گزارش آراز آذربایجان، دکتر جواد آقازاده با اشاره به لزوم توجه مستمر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر گروه سنی ۱۵ تا ۵۴ سال بیشترین میزان درگیری با ۶۹ درصد را به این بیماری در استان داشته اند.
این مسئول افزود: بعد از آن نیز گروه سنی ۵۵ سال و بالاتر با حدود ۲۹ درصد بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: با این آمار، نزدیک به ۹۸ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان_غربی را افراد بالای ۱۵ سال تشکیل می_دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از تداوم روند ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شده و ۶ نفر فوت کردند.
آقازاده گفت: ارومیه با سهم ۴۸ نفری و ۶۲ درصدی بیشترین میزان ابتلا را در این مدت داشته و پس از آن با فاصله بسیار زیاد، میاندوآب با سهم ۱۱ نفری و ۱۴ درصدی در رده دوم قرار داشته است.رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: در تعداد مرگ و میرهای ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان_غربی نیز ارومیه با ۴ نفر و سهم ۶۶ درصدی بیشترین تعداد را داشته و خوی و مهاباد نیز هر کدام یک نفر فوتی داشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: آذربایجان غربی همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد و روند صعودی ابتلا نیز طی روزهای اخیر دیده می شود که امیدواریم با همراهی مردم شاهد کاهش این روند باشیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


هفت − 3 =