روش انجام زالو درمانی و خواص آن چیست

روش انجام زالو درمانی و خواص آن چیست

گروه خانواده وسلامت:زالو درمانی برای خیلی از بیماری ها و مشکلات معجزه می کند در صورتی که خیلی از افراد از خواص آن بی اطلاعند و از آن استفاده نمی کنند.
هرآنچه لازم است در مورد زالو درمانی و خواص و عوارض احتمالی آن بدانید از زمان مصر باستان، زالو در پزشکی برای درمان ناراحتی های عصبی، مشکلات دندان، بیماری های پوستی و عفونت استفاده شده است.امروزه بیشتر آنها در عمل جراحی پلاستیک و سایر جراحی های میکروسکوپی استفاده می شود. این به این دلیل است که زالو ها پپتید و پروتئین هایی را که برای جلوگیری از لخته شدن خون کار می کنند، را ترشح می کنند . این ترشحات نیز به عنوان ضد انعقاد شناخته شده اند. جریان خون را نگه می دارد تا به آنها کمک کند درمان شوند.در حال حاضر، زالو درمانی به دلیل سادگی و ارزانی برای پیشگیری از عوارض، مجددا احیا شده است.
همه چیز درباره فواید و مضرات زالو درمانی
چگونه زالو درمانی عمل می کند؟
پیش از این گفتیم که زالوهای دارویی دارای سه فک با ردیف های کوچک دندان هستند. آنها پوست انسان را با دندان های خود سوراخ می کنند و از طریق بزاق ضد انعقاد ترشح می کنند.
سپس زالو اجازه می دهد تا از یک فرد تحت درمان، مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه در طول زمان خون گرفته شود. این مقدار نسبتا برابر است با ۱۵ میلی لیتر خون . زالو دارویی اغلب از مجارستان یا سوئد می آید.
زالو درمانی و نحوه عملکرد آن
زالو درمانی برای چه کسانی مفید است؟
موقعیت های مختلفی وجود دارد که می توان از زالو درمانی استفاده کرد. افرادی که ممکن است از آنها سود ببرند افرادی هستند که به علت عوارض جانبی دیابت، بیماری قلبی و افرادی که تحت جراحی زیبایی قرار می گیرند در معرض خطر از دست دادن بعضی از بافت نرم قرار دارند ؛
همچنین زالو درمانی نیز برای درمان لخته های خون و واریس توصیه شده است و علاوه بر اینها زالو درمانی برای بیماری هایی مانند دیسک، سردرد ناشی از مشکلات گردنی، خار پاشنه، کیست مویی، وزوز گوش، اختلال جریان خون چشم، بیماری های وریدی مانند بیماری های التهابی اعضای داخلی تاثیر قابل توجهی دارد.
چه کسانی نباید زالو درمانی انجام دهند؟
افراد مبتلا به کم خونی، بیماری لخته شدن خون و یا شریان های آسیب دیده گزینه های مناسب انجام زالو درمانی نیستند. معمولا توصیه می شود کودکان زیر ۱۸ سال ، سالمندان بالای ۶۰ و زنان باردار از آن جلوگیری شود. افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی یا سابقه ی مصرف داروهای مهارکننده سیستم ایمنی، اختلالات انعقادی و سایر بیماری های خاص را دارند نباید از زالو درمانی استفاده کنند. فواید زالو درمانی و خواص آن برای رفع مشکلات جسمی در طول یک جلسه، زالو زنده، خود را به موضع هدف متصل می کند و خون را میمکد. آنها پروتئین ها و پپتیدها را آزاد می کنند که خون را رقیق و از لخته شدن جلوگیری می کند. گردش خون را بهبود می بخشد و از مرگ بافت جلوگیری می کند.زالوها زخم های کوچک Y ایجاد می کنند که معمولا بدون جای زخم درمان می شوند.
طبق گفته ی متخصصان طب سنتی زالوها در افزایش گردش خون و باز شدن لخته های خون موثر است، جای تعجب نیست که آنها می توانند برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری های قلبی عروقی مورد استفاده قرار گیرند.
آزمایشات بالینی نشان می دهد زالو درمانی درمان مناسب برای بیماری های مفاصلی مثل آرتروز است. خواص ضد التهابی و بیهوشی در بزاق زالو باعث کاهش درد و حساسیت در محل مفصل آسیب دیده می شود.
مزایای زالو درمانی برای بدن زالو درمانی مناسب برای بیماری های جدی
بیماری قلبی افراد مبتلا به بیماری قلبی با توجه به پتانسیل بالقوه خود برای بهبود التهاب و جریان خون از زالو درمانی استفاده می کنند. در چند سال گذشته، زالو درمانی به عنوان جایگزین مناسب برای افراد مبتلا به بیماری و اختلالات عروقی تبدیل شده است. سرطان
درمان های سرطان با استفاده از زالو درمانی به علت مهارکننده های پلاکتی و آنزیم های خاصی که در بزاق زالو موجودند، مورد بررسی قرار می گیرند. در حالی که افراد مبتلا به سرطان های معین خون توصیه نمی شود که از زالو درمانی استفاده کنند، نشان داده شده است که اثرات سرطان ریه را کاهش می دهد. تست حیوانی همچنین نشان می دهد که تزریق مستقیم بزاق به موش باعث جلوگیری از شیوع سلول های سرطانی می شود.
آیا زالو درمانی می تواند به دیابت کمک کند؟ پیشرفت دیابت می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. این مشکلات می تواند به بیماری های عروقی منتهی شود که باعث محدود شدن یا جلوگیری از رسیدن خون به انگشتان دست و پا می شود.هنگامی که جریان خون شدیدا محدود می شود، بافت آسیب دیده می تواند بمیرد. این علت اصلی قطع عضو در افراد مبتلا به دیابت است. از دست دادن عضو یا اندام به علت عوارض دیابت، نگرانی عمده برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است.موثر ترین راه برای متوقف کردن این روند افزایش گردش خون به بافت های آسیب دیده بدون خطر لخته شدن خون است. تحقیقات نشان داده اند که زالو درمانی می تواند نقش مهمی ایفا کند.ماده هیرودین در بزاق زالو خون را رقیق می کند و از لخته شدن آن جلوگیری می کند. از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت عمدتا خون غلیظ دارند، هیرودین می تواند به کاهش فشار خون قلب و سیستم قلب و عروق کمک کند. محققان در مواردی که برای درمان دیابت مورد استفاده قرار گرفته است، پیامدهای مثبت را مشاهده کرده اند.مطالعه اخیر نشان داد که داروهای سنتی ، که شامل زالو درمانی هستند، توانستند پای یک زن ۶۰ ساله مبتلا به دیابت را حفظ کنند. اشکال مصنوعی بزاق زالو در حال حاضر وجود دارد، اما محققان کشف کرده اند که با استفاده از چهار زالو در یک جلسه می توان به کاهش خطر قطع عضو کمک کند.
آیا زالو درمانی ضرر هم دارد ؟
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک،زالو درمانی آسان است و خطر، عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر درمان ها دارد. با این حال، برخی از خطرات ، خطر ابتلا به عفونت باکتریایی وجود دارد، گاهی اوقات شامل باکتری مقاوم در برابر دارو است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از زالو در خارج از محیط تنظیم شده خود داری کنید. به همین علت، افرادی که مبتلا به بیماری های خود ایمنی هستند، کاندید خوبی برای زالو درمانی نیستند.
اگر بعد از یک دوره زالو درمانی به چیزی اشتباه برسید، خون از ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است، از محل نیش بیرون می زند و بسته نمی شود. گاهی اوقات دندان ها سعی می کنند به قسمت دیگری از بدن حرکت کنند که در آن شما نیازی به درمان ندارید، و باعث خونریزی غیر ضروری می شود.
در موارد خاص، فرد در طول درمان یا بعد از درمان کشف می کند که حساسیت به بزاق را دارد. اگر عوارضی مانند این اتفاق بیافتد، بلافاصله متوجه خواهید شد و دیگر برای این روش درمان اقدام نکنید. این باعث می شود بعضی از مردم تصور کنند که زالو به عنوان درمان مدرن استفاده می شود. اما تحقیقات بیشتر و بیشتر نشان می دهد که دلیلی وجود دارد که زالوها برای قرن ها به عنوان بخش مهمی از مراقبت های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.و حتی بیشتر از آنچه فکر می کنید و در این بخش از سلامت نمناک خواندید مفید است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


7 − = پنج