- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

روستاهای دارای بیش از ۳۵۰۰ سکنه به شهر تبدیل می شوند

Posted By admin On مرداد ۲۷, ۱۳۹۷ @ ۱:۱۵ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: روستاهای دارای بیش از ۳۵۰۰ سکنه به شهر تبدیل می شوند.
سیف الله مطلبی صبح شنبه در شورای اداری شهرستان خوی بیان کرد و افزود: طبق قانون روستاهای بیش از ۳۵۰۰ نفر به بالا باید به شهر تبدیل شوند و در شهرستان خوی چند روستا از جمله روستای بدل آباد و وار می توانند به شهر تبدیل شوند.
وی ادامه داد: هدف از تبدیل این روستاها به شهر، برخورداری آنها از امکانات شهری برای آسایش و رفاه بیشتر و ترغیب روستائیان به سکونت در روستا و افزایش روند تولیدات کشاورزی و دامی است.
مطلبی با اشاره به ترکیب جمعیت استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای ۴۴ است که ۷۴ درصد از جمعیت استان با بیش از دو میلیون و ۳۴۵ هزار نفر در شهرها زندگی می کنند که شهرستان خوی با بیش از ۶ شهر در سطح استان دارای رتبه اول است.
مطلبی در ادامه بر ارزیابی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی اشاره کرد و افزود: در ارزیابی سال ۹۶ شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی هم از حیث میزان تحقق بودجه و هم از نظر انجام پروژه های عمرانی در سطح استان در مقام اول قرار داشتند .
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: در سال۹۶ میزان تحقق بودجه شهرداری خوی ۲۷ درصد بیش از بودجه پیش بینی شده بودکه درکشور بی سابقه است و با دستور استاندار، تقدیرنامه ای به شهردار واعضای شورای شهر خوی اهدا می شود


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%db%b3%db%b5%db%b0%db%b0-%d8%b3%da%a9%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.