مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی:

روستاهای دارای بیش از ۳۵۰۰ سکنه به شهر تبدیل می شوند

روستاهای دارای بیش از ۳۵۰۰ سکنه به شهر تبدیل می شوند

آرازآذربایجان- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: روستاهای دارای بیش از ۳۵۰۰ سکنه به شهر تبدیل می شوند.
سیف الله مطلبی صبح شنبه در شورای اداری شهرستان خوی بیان کرد و افزود: طبق قانون روستاهای بیش از ۳۵۰۰ نفر به بالا باید به شهر تبدیل شوند و در شهرستان خوی چند روستا از جمله روستای بدل آباد و وار می توانند به شهر تبدیل شوند.
وی ادامه داد: هدف از تبدیل این روستاها به شهر، برخورداری آنها از امکانات شهری برای آسایش و رفاه بیشتر و ترغیب روستائیان به سکونت در روستا و افزایش روند تولیدات کشاورزی و دامی است.
مطلبی با اشاره به ترکیب جمعیت استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای ۴۴ است که ۷۴ درصد از جمعیت استان با بیش از دو میلیون و ۳۴۵ هزار نفر در شهرها زندگی می کنند که شهرستان خوی با بیش از ۶ شهر در سطح استان دارای رتبه اول است.
مطلبی در ادامه بر ارزیابی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی اشاره کرد و افزود: در ارزیابی سال ۹۶ شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی هم از حیث میزان تحقق بودجه و هم از نظر انجام پروژه های عمرانی در سطح استان در مقام اول قرار داشتند .
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: در سال۹۶ میزان تحقق بودجه شهرداری خوی ۲۷ درصد بیش از بودجه پیش بینی شده بودکه درکشور بی سابقه است و با دستور استاندار، تقدیرنامه ای به شهردار واعضای شورای شهر خوی اهدا می شود

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


1 × دو =