روز دختر در سالنامه‌ها بهانه است گوهر را دریابیم

روز دختر در سالنامه‌ها بهانه است  گوهر را دریابیم

فرزانه سادات مدنیون
گروه گزارش: دختر بچه کوچکی که بودم هر سال روز زن با احساسی لطیف از جنس کودکانه در دل می‌گفتم خوش به حال مادرها که یک روز از سال به نامشان است و به آن‌ها هدیه و گل می‌دهند.
سال‌ها بی‌وقفه می‌گذشت و من از دوران کودکی به نوجوانی وارد می‌شدم، به مرور دریافتم که این نام‌گذاری‌ها و روزها تنها، بهانه‌هایی است برای بزرگداشت جایگاه و مقام مادران و پدران و توجه و بررسی مسائل و زحمات بی‌دریغ اقشار مختلف مردم از پزشک و کارگر و کارمند و معلم.
چند سال پیش وقتی نوجوان بودم برای اولین بار از سوی مسئولان روزی با عنوان »روز ملی دختران« به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در تقویم‌ها حک شد، روزی که به راستی هم شایسته این نامگذاری بود.
در اولین سال نامگذاری روز دختر، مادرم برایم هدیه‌ای خرید و من به‌یک‌باره آرزوهای کودکی‌ام را در آن یافتم.
در دل به آن همه تعجیل برای کسب یک روز مخصوص به خود خندیدم، اما دیگر برای خود روز ویژه‌ای داشتم و برخلاف گذشته از اینکه می‌دیدم افرادی برای مقام دختران ارزش قائل شده‌اند احساس رضایت می‌کردم.
فرشتگان پاک‌سرشت ایران همواره ثابت کرده‌اند در هر شرایطی بهترین هستند حتی اگر باز مورد بی‌مهری و بی‌توجهیمسئولان فرهنگی و برنامه‌ریز کشور قرار گیرند و حقشان آن‌گونه که باید ادا نشود.
مادران فردای دیارمان حق دارند برترین‌ها شامل حالشان شود آن‌هایی که در آینده‌ای نه چندان دور در دامان پاکشان آینده‌سازان جهادگران عرصه علم و عمل را پرورش می‌دهند امروز نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی‌های سازنده‌ای هستند که فردایشان را روشن رقم زند.آن‌هایی که روزها را نام‌گذاری می‌کنند بی‌شک از این اقدام اهدافی را دنبال می‌کنند و وظیفه آن‌هاست که فلسفه وجودی درج چنین روزهایی در برگ‌های تقویم را به درستی به جامعه بشناسانند.
شایستگان پاکدامن این مرز و بوم باید هویت واقعی خویش را از تک تک گام‌ها و سخنان مسئولان و جامعه لمس کنند تا دریابندگوهرهایی تابان در صدف حمایت کشورشان ایران هستند.در سال‌های دور، ۱۳ مارس از سوی غربی‌ها به عنوان روز دختران غرب نامگذاری شد و به همین منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جلوگیری از ایجاد مدل‌های غربی در جامعه اسلامی ایران به نامگذاری روز ملی دختران به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اقدام کرد.
همه ما باید بدانیم که نامگذاری روز دختران در کشور هرگز مقاصد فمینیستی را دنبال نمی‌کند بلکه می‌توان با سیاست‌گذاری صحیح در این راستا، برنامه‌های درخوری را در جامعه به مرحله اجرا درآورده و آتیه‌ای درخشان برای انقلاب اسلامی ایران ترسیم کرد.
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اندکی غفلت و برخوردهای سلیقه‌ای با چنین موضوع مهمی تبعات منفی برای همه ما به دنبال دارد و تنها به سود دشمنان بدطینت تمام خواهد شد.
بهتر است بدانیم اگر امروز خود در داخل کشور به روز دختر به عنوان موضوعی بااهمیت ننگریم، با سرعتی به یک چشم بر هم زدن این سودجویان خواهند بود که برای این روز ملی در کشورمان برنامه‌هایی ضد فرهنگی با نمادها و سنبل‌هایی غیراسلامی و به دور از وقار و شخصیت دختران نجیب پارس ارائه می‌کنند.
پس بیاییم از همین لحظه با تفکراتی سازنده و به دور از منفعت‌طلبی‌های شخصی و حزبی، در جهت ایجاد برنامه‌هایی مفید و ارائه طرح‌هایی شایسته برای این روز ملی قدم برداریم.
در اینجا روی سخن تنها با مسئولان نیست بلکه هر خانواده ایرانی به سهم خود در قبال فرزندان به‌ویژه دختران خود مسئول است. ملت ایران در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس اثبات کردند هرگاه دست‌های همبستگی را به یکدیگر بفشارند با یک »یا زهرا«، محال‌ها را محقق می‌سازند.
اکنون زمان آن رسیده که با اتحادی یکپارچه در زمینه مسائل و مشکلات دختران و جوانان با ایمان و مستعد کشورمان اقداماتی ریشه‌ای صورت گیرد. سیاست‌گذاری‌هایی که در اندک زمانی خواب معاندان جوانان ایرانی را آشفته ساخته و سیاست‌های در پیش گرفته آن‌ها را نقش بر آب می‌سازد.
به امید فرداهایی که ریشه ستبر جوانان معصوم ایرانی در خاک سرزمینمان، درختانی پرثمر و شاداب با سایه‌هایی فراخ از آرامش را پدید آورد و ایران، یکپارچه مملو از بوستان‌هایی با طراوت و مستدام باشد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


شش − 6 =