نماينده مردم اروميه در مجلس:

روزی برای یادبود فاجعه جیلولوق در تقویم درج شود

روزی برای یادبود فاجعه جیلولوق در تقویم درج شود

گروه خبر: نایب رییس کمیسیون عمران مجلس: با بیان اینکه این روزها در صدمین سالگرد فاجعه جیلولوق قرار داریم گفت: بنده از دولت و مجلس انتظار دارم روزی را برای یادبود جان باختگان این فاجعه در تقویم درج شود.
سید هادی بهادری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک ولادت امام حسن مجتبی و تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و پانزده خرداد و شهادت امام علی (ع)، گفت: سالگرد شهدای مجلس به ویژه مسئول دفتر اینجانب مهندس حمید امدادی از جوانان غیور میهن که به دست مزدوران داعشی در رمضان سال گذشته به شهادت رسید و رحلت مجاهد انقلابی حجت‌الاسلام حسنی را تسلیت عرض می‌کنم و پیشنهاد می کنم اول خرداد را به نشانه ۶۰ سال مجاهدت این روحانی به نام مجاهد نامگذاری کنند.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه آذربایجان غربی از دیرباز مورد طمع دشمنان داخلی و خارجی بوده و هرازگاهی مورد تهاجم قرار گرفته است البته با وجود اشخاصی مانند حسنی ها و باکری ها در هر دوره‌ای این حرکات پاسخ داده شده اما آسیب های جدی به مردم وارد شده است.
وی بیان کرد: این روزها در صدمین سالگرد فاجعه جیلولوق قرار داریم صد سال قبل با حمایت دشمنان تاریخی ایرن مانند آمریکا، انگلیس در شهرهای ارومیه و سلماس و خوی فجیع ترین جنایت بشریت و نسل کشی توسط جلوها بر مردم وارد شد که در نتیجه آن ۴۰ هزار نفر از مردم در شهر ارومیه قتل عام شدند.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۷۵ در شهر ارومیه فرمودند وقتی آنچه بر سر مردم در آن دوران گذشته است را به یاد می آورم قلبم متلاطم می شود؛ بنده از دولت و مجلس انتظار دارم روزی را برای یادبود جان باختگان این فاجعه در تقدیم درج شود.
وی تاکید کرد : در حال حاضر داعش وتروریست، مردم شهر ارومیه را رها نمی کنند و هرازگاهی تعدادی از جوانان پاک و معصوم و مرزبانان را به شهادت می رساند؛ آقای ترامپ بداند مردم ایران آگاهند و می دانند که خود باید فکری به حال خود کنند و وابستگی به شرق و غرب برای آنان راه چاره نخواهد بوده امام راحل می فرمایند آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هر دو بدتر است وما باید روی پای خود بایستیم.
این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: ما باید ضمن تعامل با دنیا و حمایت از تیم مذاکره کننده کشور توجه کنیم که یکدل و متحد پشت سر رهبری فقط به مردم خودمان تکیه کنیم.
بهادری خطاب به روسای قوا، گفت: آنچه امروز مهم است تلاش همه شما و مجموعه های تحت امر برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم و وضعیت معیشتی آنان و پاسخ منطقی به اعتراضات مردم و حذف رانت و و پارتی بازی و رشوه و فساد است.
وی با بیان اینکه اختلاس های میلیاردی زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست ، اضافه کرد: نیروهای شرکتی سریعا تعیین تکلیف شوند و تفاوت حقوق بازنستگان کشوری و لشکری و کارمندان و کارگزان جبران شود.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند، تاکید کرد: عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان اصلاح گردد.
همچنین این نماینده مجلس خطاب به رییس جمهور بیان کرد:‌ قرار بود در آذربایجان فرهنگستان زبان ترکی تاسیس شود، بنییاد فرهنگ و هنر ایجاد شد اما هیچ خروجی روشنی برای فرهنگ آذربایجان نداشت. ‌آقای رییس جمهور قرار بود اصول ۱۵و ۱۹قانون اساسی اجرا شود و کودکان در مدارس به زبان ترکی بخوانند و بنویسند ولی عملی نشد. آقای رییس جمهور با پیگیری به عمل آمده قطار مراغه به ارومیه در شرف افتتاح است. تشکر می‌کنیم لاکن قرار بود راه‌آهن سریع سیر ارومیه به تبریز به زودی کار شود ولی به نظر می‌رسد که تلاش چندانی به جز پیگیری‌های حقیر انجام نشده است.
وی افزود: آقای رییس جمهور قرار بود دریاچه ارومیه احیا شود لاکن اکنون ستاد احیای دریاچه نیاز به احیا دارد. وزارت نیرو سدها را باز نمی‌کند و شبکه‌های اصلی انتقال آب با لوله را اجرا نکرده‌اند. انتقال آب دریاچه وان به بی‌حوصلگی مطرح می‌شود و اراده جدی برای احیای دریاچه دیده نمی شود. در وزارت کشاورزی اوضاع مشابه است. از الگوی کشت خبری نیست و به جز الگوی سنتی و معیشتی مورد دیگری دیده نمی شود. تلاش‌ها باید جدی‌تر شود و با کاهش ۴۰درصد مصرف آب دریاچه احیای گردد.
بهادری تصریح کرد: آقای رییس جمهور انتظار داریم از مفاخر تاریخی آذربایجان هم بر روی اسکانس‌ها و اسناد ملی اثری بگذارید و در کتب درسی به تاریخ پر افتخار ترکان ایران نیز اشاره شود. آقای علی عسگری همانطور که قبلا گفتم انتظار داریم به زبان حدود ۴۰درصد مردم ایران یعنی زبان ترکی حداقل یک شبکه سراسری تلویزیون برای ترک‌ها وجود داشته باشد. آقای وزیر اقتصاد انتظار داریم سرمایه‌های بانک‌های خصوصی در استان انجام شود و به اصناف و صنعتگران برای مالیات فشار وارد نشود.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: آقای وزیر صنعت انتظار داریم صنعت و معدن آذربایجان غربی احیا شود و مشکل اشتغال جوانان مورد توجه قرار گیرد. آقای وزیر ارتباطات انتظار داریم فضای مجازی در دستور کار باشد. آقای وزیر ورزش انتظار داریم از تیم‌های والیبال ارومیه و فوتبال تراکتور سازی حمایت شود.
آقای وزیر کشور عزیز انتظار داریم برای فروش محصولات زراعی و باغی برنامه ریز شود و وضع کشاورزان مورد رسیدگی قرار گیرد و سریعا خسارات سرمازدگی و سیل پرداخت شود. آقای وزیر علوم انتظار داریم به وضع دانشگاه ارومیه رسیدگی عاجل شود. آقای وزیر بهداشت انتظار می رود نسبت به تعیین تکلیف بیمارستان نیمه کاره ارومیه تصمیم عاجل شود و حق الزحمه پرسنل و پزشکان سرموقع پرداخت شود.
وی ادامه داد: آقای وزیر کشور انتظار می‌رود نسبت به پرداخت حقوق عقب مانده کارگران زحمت کش شهرداری ارومیه مساعدت شود. آقای رییس جمهور آذربایجان غربی نیاز به سرمایه گذاری دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 24