روحانیون وعلما زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رافراهم کنند

روحانیون وعلما زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رافراهم کنند

آراز آذربایجان– نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: علما و روحانیون وظیفه دارند مردم را برای حضوری حداکثری دعوت کرده و شاخصه های یک انتخاب اصلح را معرفی کنند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی در همایش بصیرتی انتخاب اصلح در ارومیه، وحدت علما و روحانیون شیعه و سنی را عاملی مهم در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و وحدت قشرهای مختلف مردم در تعیین سرنوشت ایران اسلامی عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی انتخاب فردی شایسته را هم تکلیف شرعی و هم گامی در توسعه همه جانبه کشور و ارزش نهادن به خون شهدای والامقام ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: پاسداری از این نظام وظیفه همگان است و امروز حضور حداکثری در عرصه انتخابات صیانت از میراث امام، شهدا و ایثارگران به شمار می‌رود.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: انتخابات در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی همه مردم تأثیر مستقیم دارد بنابراین باید در انتخاب فرد اصلح دقت کافی شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از ائمه جمعه و علمای شیعه وسنی استان خواست تا مردم را در وهله اول تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات و در وهله دوم به انتخابات اصلح دعوت کنند.
حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش از تشکیل بنیاد هدایت در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۶۸ روحانی در این بنیاد برای انجام امور تبلیغی فعالیت می‌کنند.
امام جمعه ماکو نیز در این همایش گفت: ولایت مداری، کارآمدی و آگاهی از ظرفیت‌ها و مشکلات کشور از شاخص‌های نامزد اصلح ریاست جمهوری است.
حجت الاسلام سید محمد هاشمی، کارآمدی را از دیگر شاخص‌های کاندیدای اصلح دانست و ادامه داد: مبارزه با تورّم، ایجاد اشتغال و رفع موانع معیشتی مردم از ضروریت های کاری رئیس جمهور آینده است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


× دو = 14