مديرت سازمان حج و زيارت آذربايجان غربي :

روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در حج امسال صفر است

روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در حج امسال صفر است

گروه خبر: مدیرت سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: به دلیل صفر بودن روابط دیپلماتیک ایران با عربستان ، حجاج می بایست به طور کامل از قوانین عربستان پیروی کنند. محمد رضا ندیری در گفت و گو با آرازآذربایجان اظهار داشت: پول حجاج از سه هفته قبل به حساب دولت عربستان واریز شده است.
این مسئول با بیان اینکه شهر مدینه با کمبود اقامتگاه مواجه است، گفت: با توجه به اقامت ۶ روزه حجاج استان در مدینه سعی شده است از بهترین امکانات این شهر برای زائران ارائه گردد.
این مسئول دیپلماتیک ایران با عربستان را صفر خوانده و گفت: بنا به اینکه روابط دیپلماتیک ایران با دولت عربستان صفر است لذا از حجاج خواهشمندیم قوانین کشور عربستان را به خوبی رعایت کرده و از درگیر شدن و بحث با مامورین این کشور خودداری کنند.
وی افزود: از حجاج خواهشمندیم در کشور به عربستان به تنهایی و یا چند نفر خانم بدون آقا اقدام به گردش در عربستان نکنند.
وی با توجه به اینکه ارزش پول ایران در مقابل با کشور عربستان به نسبت ۲٫۵ برابر کاهش یافته است، بیان کرد: از زائرین خانه خدا خواسته شده است از آوردن پول ایرانی به این کشور خودداری کرده و بیشتر خرید خود را از ایران انجام دهند.
وی بیان کرد: حفظ آرامش ، آمادگی جسمانی و متانت برای مواجه با مشکلات احتمالی را در کشور عربستان از سوی حجاج بسیار مهم بیان کرد: سازمان حج و زیارت تلاش زیادی در زمینه انجام این سفر معنوی کشیده و امید است حجی آرام و بدون استرس و مشکل با همکاری حجاج ایرانی انجام شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


سه − 2 =