- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

رهاسازی ۶۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

Posted By admin On مرداد ۳۰, ۱۳۹۸ @ ۱۱:۲۳ ق.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

آرازآذربایجان- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی از رهاسازی حدود ۶۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه خبرداد.
مقداد اسکندرپور افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون مترمکعب پساب از طریق تصفیه خانه های فاضلاب در ۶ شهرستان آذربایجان غربی وارد دریاچه ارومیه می شود.
وی در ادامه افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی کار خود را در راستای کمک به احیا و تامین بخشی از آب دریاچه ارومیه بر اساس وظایفی که در سال ۹۴ از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه بر عهده این شرکت گذاشته شد، آغاز کرده است.
اسکندرپورتصریح کرد: بر این اساس مقرر شد تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۵ میلیون مترمکعب از پساب تصفیه شده به حوزه دریاچه ارومیه رهاسازی شود که به همین منظور، پساب تصفیه شده تصفیه خانه های فاضلاب ارومیه، بوکان، سلماس، میاندوآب، مهاباد، نقده و گلمان ارومیه، به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود.
وی با اشاره به وضعیت کلی آبرسانی به شهرهای آذربایجان غربی اظهار کرد: جمعیت شهری استان ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار نفر است که از این میزان، ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۱۴ نفر زیر پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی قرار دارند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان بهره مندی جمعیت شهری آذربایجان غربی نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، تصریح کرد: ۹۹٫۸ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از شبکه آبرسانی بهره مند هستند این در حالی است که این رقم در میانگین کشوری ۹۹٫۶ درصداست.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b1%d9%87%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%db%b6%db%b0-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%aa%d8%b1%d9%85%da%a9%d8%b9%d8%a8-%d9%be%d8%b3%d8%a7%d8%a8-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%b4/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.