رفع مشکلات و رسیدگی به مسائل مردم مهمترین وظیفه مسئولان است

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه رفع مشکلات و رسیدگی به مسائل مردم مهمترین وظیفه مسئولان است گفت: ایمان و عمل صالح شاخصه اصلی مدیریت اسلامی از منظر قرآن و اهل بیت است.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در نخستین جلسه از سلسه جلسات اخلاق مدیران در حکمرانی مطلوب اسلامی که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار می شود با اشاره به اینکه در قیامت تنها ایمان و عمل صالح است که به داد انسان می رسد افزود: امام صادق (ع) می فرمایند انّ شفاعتنا لا تنال مستخفّابالصلاة» شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد« حتی شفاعت نیز منوط داشتن ایمان و عمل و صالح است.
وی با اشاره به آیه ۹۴ سوره انعام افزود: خداوند تبارک و تعالی می فرماید: ولقد جئتمونا فرادى کما خلقناکم اول مرهٍ وترکتم ما خولناکم ورا ظهورکم … یعنی همه شما تنها به سوى ما بازمی گردید، همان‏گونه که روز اول شما را آفریدیم! و آنچه را به شما بخشیده بودیم، پشت سر گذاردید… واین یعنی در قیامت هیچ عنوان و مقام و مال و منالی حتی معامله ای نیز به درد نخواهد خورد.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه تمامی مردم اعم از مسئول و غیر مسئول در قبال عملکرد خود در قیامت مسئول است اظهار داشت: خداوند متعال در سوزه رعد آیه ۲۹ می فرمایند: الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ طُوبی‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ یعنی کسانی که ایمان آوردند و عمل های شایسته کردند ، خوشی و مسرّت در بهشت به آنان وعده داده است.وی ادامه داد: تضمین موفّقیّت یک مدیر، ایمان اوست که به عنوان اوّلین رکن پایداری شخصیّتی او قلمداد می‌شود. هرگاه این پایه متزلزل باشد، دیگر شاخصه‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و از کارآیی و بهره‌برداری آنها می‌کاهد و یا ممکن است نتیجة معکوس به بار آورد و هر چه درجة ایمان او بالاتر باشد، حصول نتیجة مطلوب از او مورد انتظار است.
حجت الاسلام قریشی در توصیف دومین رکن موفقیت مدیر را عمل صالح و تقوا دانست و گفت:‌ در بیش از ۵۰آیه قرآن کریم، خداوند متعال “امنو و عملوالصالحات” بعد از ایمان،‌عمل صالح را مورد تاکید قرار داده است بنابراین، تقوی مرحلة کاربردی ایمان است که در بسیاری از متون و عبارات ائمّة معصوم (ع) به »تقوی‌الله« یاد شده است،وی رفع مشکلات مردم را به مدیران منطقه آزاد ماکو سفارش کرد و گفت: برترین عمل صالح رفع مشکلات و رسیدگی به مسائل مردم است و شما باید از اعتبار و قدرت خود با رعایت تقوای الهی در جهت خدمت صادقانه به خلق انجام دهید.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دستگیری از ضعفا و محرومین را نیز به مسئولان سفارش کرد و افزود: روایت داریم از پیامبر اکرم (ص)‌که محبوب ترین شخص شما نسبت به پروردگار انانی هستند که خیر و منفعتشان به جماعت برسد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 8