رفع تصرف یکهزار و ۴۸۲ هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی

رفع تصرف یکهزار و ۴۸۲ هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت و همکاری دادگستری، یکهزار و ۴۸۲ هکتار از اراضی ملی واقع در این استان رفع تصرف شد و در اختیار دولت قرار گرفت.
میرصمد سیدموسوی افزود: از ابتدای سال جاری تا زمان حاضر یکهزار و پنج فقره پرونده تخریب و تصرف در آذربایجان غربی تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی اضافه کرد: با رسیدگی به این پرونده ها در محاکم قضایی، علاوه بر بازگشت زمین های ملی به حاکمیت دولتی، متعرضان به منابع طبیعی به پرداخت ۵۸۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز یکهزار و ۴۰۰ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در آذربایجان غربی در حال بررسی در محاکم قضایی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی بیان کرد: برخورد با متخلفان در چهارچوب قانون با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی و بحران های آب با جدیت زیاد دنبال می شود.
به گفته وی پرونده های تخریب و تصرف در عرصه های ملی در سطح استان به خصوص در مناطق زاگرسی و رویش جنگلی با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی در سریعترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرارمی گیرد.
سیدموسوی افزود: بعد از صدور احکام قضایی لازم بلافاصله اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاه های اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی انجام می شود.
وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی و قطع درختان و چرای غیرمجاز دام موضوع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۰۰۰۱۵۰۴ گزارش دهند.
وی اظهار کرد: این شماره تلفن و سامانه پیام کوتاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است .

استان آذربایجان غربی با داشتن عرصه های طبیعی یکی از استان های غنی کشور در این زمینه به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


4 × = بیست چهار