رفتار دوگانه گوینده عبارت جنجالی در صحن مجلس

رفتار دوگانه گوینده عبارت جنجالی در صحن مجلس

گروه جامعه: در جلسه پایان چند روز پیش مجلس، فایل صوتی منتشر شد که جنجال آفرین شد. در این فایل یکی از نمایندگان مجلس گفته بود: »دختر خوشگلا رو به ما نشون بدید«. در حالی که همه به دنبال این بودند، چه کسی این جمله را گفته و توجه همه به صندلی های اطراف ناطق مجلس که در آن زمان محبی نیا نماینده میان دوآب بود معطوف شده بود، مشخص شد، فایل صوتی منتشره از میکرون هیأت رئیسه بوده و هرکس این جمله را گفته در کنار اعضای هیأت رئیسه بوده است.
نکته جالب اینکه در روز چهارشنبه برخی نمایندگان مجلس ادعا کردند، صدای منتشره شبیه صدای یکی از اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بوده است؛ اما این نماینده مجلس همان روز در گفت و گو با خبرنگار تابناک در پاسخ به اینکه آیا شما این جمله را ادا کردید، گفت: والله، بالله من این جمله را نگفته ام و همکاران با من شوخی کرده اند.
پس از آن نیز حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات به خبرنگار پارلمانی »شرق« از دو احتمال در رابطه با این جمله »به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده« صحبت می‌کند و می‌گوید: »دو احتمال مطرح است؛ نخست اینکه ممکن است صداگذاری شده باشد که هیأت نظارت به صورت ویژه قرار است پیگیری کند«.
دوم آنکه »ممکن است واقعیت داشته باشد که در آن صورت در هیأت نظارت بررسی می‌کنیم چه کسی بوده است.
او در پاسخ به اینکه این صدا در پخش زنده رادیو شنیده شده، چطور ممکن است صداگذاری شده باشد، گفت: »از بحث‌هایی که با آقای »کیایی«، مدیر روابط عمومی مجلس و بعضی نمایندگان و برخی اعضای هیأت‌رئیسه داشتیم این بود که ممکن است، صداگذاری شده باشد که در حال پیگیری هستند. اگر صدا‌گذاری شده باشد، باید دید چه کسانی این کار را کرده‌اند«.
اما مهدی کیایی، مدیرکل فرهنگی و روابط‌عمومی مجلس نیز که به ‌تازگی به توییتر پیوسته، در نخستین پیام توییتری‌اش نوشت: »یکی از اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در رابطه با »به ما این دختر خوشگلا رو نشون بده« در مصاحبه ای به نقل از من گفته: ممکن است این عبارت صداگذاری شده باشد. لازم است تأکید کنم دراین‌باره اظهارنظری نداشته‌ام و نقل‌قول صحیح نیست و البته متأسفم که بگویم صداگذاری هم نبوده است.
اما غائله »دخترخوشگلا« به همین‌جا ختم نشد. غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، سخنگوی فراکسیون مستقلین نیز در توییترش نوشت: نماینده‌ای که از این لفظ در صحن علنی مجلس استفاده کرده بود، عضو جبهه پایداری مجلس بوده است.
با این حال طبق گفته یکی از روزنامه های رسمی کشور، نمایندگان عضو جبهه پایداری مجلس این روزها فراوان نیستند. شاید شمارشان به تعداد انگشتان یک دست برسد و از همان ابتدا نه‌ تنها بسیاری از نمایندگان مجلس که بسیاری از خبرنگاران پارلمانی اسم‌ورسم نماینده موردنظر را می دانستند.
با وجود این، مجلس شورای اسلامی امروز بازی دیگری را شروع کرده است، به طوری که مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح طلب تهران در نشست علنی در تذکری در خصوص دفاع از شأن و اقتدار مجلس گفت: هیأت رئیسه باید در این مسائل جدی باشد، چون یک جریانی برای اینکه نمایندگان مجلس را تخریب کند، از هر حشیشی برای خود تشبث می‌کند تا از آن استفاده سوء کند که هیأت رئیسه در این موضوع نیز ساکت بوده و کاری نمی‌کند.مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بحثی که در فضای مجازی منتشر شده و صوتی که از صحبت‌های آقای محبی‌نیا گلچین شده، شیطنتی است که مثل همیشه فضای مجازی ایجاد کرده و با آبروی انسان‌ها بازی می‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در هفته گذشته، آقای سلیمی اعتراضی درباره توافقنامه پالرمو داشت و تاکید کرد که لغتی در این توافقنامه وجود داشته که از سوی شورای نگهبان مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد، افزود: در آن زمان اظهار شد که شورای نگهبان نباید در این باره دخالتی کند که در این راستا نماینده مردم محلات توضیحاتی به بنده داد و اظهار داشت این روندی که طی می‌شود، گندم‌نمایی کردن و جوفروشی است و اینکه در مراسم خواستگاری خانم زیبایی نشان داده شود و فرد زشتی به صیغه این فرد درآورده شود؛ لذا فضای مجازی تنها بخشی که مربوط به دختر بوده را برجسته کرده تا واقعیت را وارونه جلوه دهند.وی ادامه داد: این بی‌اخلاقی‌ها و اقدامات زشتی که در فضاهای مجازی منتشر می‌شود، جز از بین بردن آبرو و حیثیت انسان‌ها نتیجه‌ای ندارد؛ لذا ما باید به شخصیت خود و جامعه‌مان احترام گذاشته و زشت‌نمایی نکنیم تا بحث علمی و تخصصی به گونه‌ای دیگر برجسته نشود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر موضوعی، باید ادب و روند حرفه‌ای مسأله پیگیری شود و اول و آخر هر موضوعی بیان شود، نه اینکه تنها بخشی از یک موضوع برجسته شود.
نکته جالب در این گفته پزشکیان این است که وی علنی نام گوینده عبارت را معرفی و عنوان می کند این جمله را کسی نگفته، جز علیرضا سلیمی. در واقع از ابتدا نیز بسیاری از نمایندگان و خبرنگاران به این نکته واقف بودند، ولی چرا تا به امروز و تا زمان مشخص شدن آن سکوت کردند، جای سؤال دارد!
نکته دیگر آنکه این نماینده در ابتدا قسم یاد کرد که این جمله را نگفته است. از سوی دیگر در مصاحبه با یکی از رونامه ها شروع به فرافکنی و عنوان کرده که احتمال صداگذاری در این فایل وجود دارد و باید با کسی که این کار را کرده برخورد شود، به طوری که در این گفته خود پای روابط عمومی مجلس را نیز به میان می کشد که با تکذیب از سوی آن روبه رو می شود.
اما مهم ترین نکته در این میان این بود که حدود هشتاد نماینده در نامه ای به لاریجانی درخواست برخورد با این نماینده مجلس را داشته اند و جالب تر اینکه علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز از کسانی بوده که خواستار رسیدگی به این موضوع است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از »تابناک«؛ با توجه به قرائن موجود، داستانی که آقای پزشکیان امروز در مجلس تعریف کرده است، هرچقدر هم که واقعیت داشته باشد، افکار عمومی و بخصوص رسانه ها، که متهم این قضیه شده اند را اقناع نخواهد کرد و بنابراین، باید راهکار دیگری برای آن پیدا کرد.کاش مسؤولان کشور از خود می‌پرسیدند چرا سن ازدواج در ایران به بالاترین درجه خود رسیده است و جوانان چه دختر و چه پسر حاضر نیستند، رخت ازدواج به تن کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = هشت