- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

رفتار دوست و همکاری که از شما متنفره ولی بروز نشان نمی دهد

Posted By admin On تیر ۱۲, ۱۴۰۱ @ ۸:۵۲ ق.ظ In گوناگون | No Comments

گروه خانواده وسلامت:ممکن است در زندگی با افرادی برخورد کنید که به ظاهر دوست شما هستند ولی برخی ویژگی های آن ها نشانه ی چیز دیگری است.
رفتار آدمی که از شما متنفره ولی رو نمیکنه
اجتماعی بودنِ انسان، از شاخص ترین ویژگی های او محسوب می شود چرا که انسان از طریق روابط اجتماعی، رشد و تعالی شخصیت یافته و از نظر روانی و عاطفی احساسِ مثبت را تجربه خواهد کرد. همه ما در زندگی شخصی و کاری خود به دوستانی نیاز داریم اما برخی از افراد به ظاهر دوست هستند و در باطن از ما متنفرند، بنابراین باید به رفتار این افراد دقت کنید و نشانه هایی را کشف کنید و اوضاع را تغییر دهید.
هنگام صحبت نادیده تان می گیرد
ارتباطات نقش مهمی در ایجاد و حفظ رابطه ایفا می کند. برای دوستان صمیمی تقریبا غیرممکن است که یک روز را بدون صحبت با یکدیگر بگذرانند. یکی از راه های تشخیص فردی که از شما متنفر است، اندازه گیری میزان علاقه او هنگام صحبت با شماست. این افراد اغلب تا آنجا پیش می روند که وقتی با آنها صحبت می کنید وانمود می کنند که صدایتان را نمی شنوند.
با شما در هیچ زمینه ای توافق ندارد
دوستان و آشنایان صمیمی معمولاً در مورد همه چیز، از جمله ارزش ها، ترجیحات و دوست نداشتن ها توافق دارند. هر چند وقت یکبار یک دیگر را زیر سوال می برند اما در نهایت به خوبی ختم می شود. با این حال، اگر در مورد مسائلی که قبلاً عقاید مشابهی داشتید متوجه اختلاف شدید مشکلی وجود دارد و این یکی از نشانه های آشکاری است که بهترین دوست تان از شما متنفر است و آشکارا با هر چیزی که می گویید صرف نظر از درست یا نادرستی آن مخالف است حتی شاید اینگونه به نظر برسد که دوست صمیمی تان دیگر به حرف هایتان احترام نمی گذارد یا آن را باور ندارد.
به ندرت در جمع با شما معاشرت می کند
بیرون رفتن و رفت و آمد با دوست صمیمی در ملاء عام منظره ای خوشایند است. یکی از راه های شناخت دوستانی که به یکدیگر نزدیک هستند، تماشای روابط آنها در جمع است. هر زمان که بین دوستان صمیمی درگیری وجود داشته باشد به سختی آنها را با هم در ملاء عام می بینید و گاهی هر وقت فرد را می بینید طوری رفتار می کند که انگار شما را نمی بیند.
چیزهای ناخوشایندی پشت سرتان می گوید
شنیدن حرف های گفته شده پشت سرتان، آن هم از زبان شخصی که برایتان ارزشمند است و دوستش دارید می تواند آزاردهنده باشد. فکر اینکه بهترین دوستتان پشت سرتان چیزهای وحشتناکی بگوید غیرقابل تصور است اما یکی از مواردی که نشان می دهد دوست صمیمی تان دیگر طرفدارتان نیست، زمانی است که شروع به پخش داستان های دروغ علیه شما می کند.
بحث و مشاجره را کش میدهد
بین دوستان صمیمی اختلاف نظر و نزاع بر سر مسائل رایج است اما باید مراقب زمانی باشید که مبادا این رفتار در رابطه پایدار شود. گاهی ممکن است متوجه شده باشید که دوستتان در هر کاری که انجام می دهید، از شما ایراد می گیرد حتی اگر بهترین کار را انجام دهید پس باید این را به عنوان یکی از نشانه های تنفر جدی بگیرید .
پس از سوءتفاهم عذرخواهی نمی کند
حتماً در دوستی ها سوء تفاهم اتفاق می افتد، اما مهم این است که چگونه آنها را حل کنند. اگر مشاهده کردید که فردی پس از سوءتفاهم عذرخواهی را دشوار می داند احتمالاً او شما را دوست ندارد حتی اگر مقصر باشید، کسی که شما را دوست دارد به دنبال راه هایی برای حل مشکلاتی است که بین شما دو نفر پیش می آید و برعکس کسی که از شما متنفر است هر سوء تفاهمی را راهی برای قطع رابطه می بیند.
به سختی به پیام هایتان پاسخ می دهد
دوستان صمیمی رابطه گرمی با یکدیگر دارند و پیامک یکی از روش های کارآمد برای ایجاد ارتباط و پیوند بین افراد است. ارسال پیامک بستری را برای به اشتراک گذاشتن شایعات، اصل مطلب و حفظ ارتباط با یکدیگر فراهم می کند اما کسی که از شما متنفر است به سختی به پیام های متنی تان پاسخ می دهد و اغلب دیر پاسخ می فرستد طوریکه حال و هوایتان را از بین می برد و شما را به ادامه گفتگو بی علاقه می کند.
مکالمات تان زیاد طول نمی کشد
وقتی دوست صمیمی تان از شما متنفر است در مکالمات و نحوه ارتباطاش مشخص می شود. ممکن است متوجه شده باشید که وقتی با دوستتان صحبت می کنید چقدر از شما فاصله می گیرند و هر بار که با یکدیگر صحبت می کنید به سختی می توانید مکالمه را ادامه دهید.
دیگر زمانی را با هم نمی گذرانید
دوستان صمیمی زمان های خوبی را با یکدیگر به صحبت کردن و سرخوشی می گذرانند اما وقتی متنفر باشند تمایلی ندارد زمانی را با شما سپری کنند.
متفاوت با شما عمل می کند
دوست صمیمی تان شروع به رفتارهای عجیب و غریب به خصوص در جمع می کند در حالی که ممکن است استدلال برخی ها این باشد که رفتاری طبیعی است اما باید به عنوان نشانه ای از تنفر در نظر گرفته شود.
با افراد دیگر معاشرت می کند
هیچ اشکالی ندارد که دوستان جدیدی پیدا کنید و حلقه اجتماعی خود را رشد دهید. با این حال، هنگامی که نزدیکترین رفیق تان دوستان دیگر را به شما ترجیح می دهد آن را یک هشدار در نظر بگیرید. احساس رنجشی که دوستتان نسبت به شما دارد ممکن است او را مجبور به این کار کرده باشد . یکی از نشانه هایی که نشان می دهد دوست صمیمی تان از شما متنفر است این است که هر تلاشی را برای هم نشینی با شما ناکام می کند.
با دوستان دیگربهتر است
به عنوان بهترین دوست انتظار می رود که شما و نیازهایتان را بالاتر از سایر دوستان خود قرار دهند اما اینطور نیست. بیایید بگوییم که بهترین دوست تان اغلب برای خوشحال کردن شما به روش خود عمل می کند و دیگر شما را دوست نخواهند داشت و به سایر دوستان خود بیشتر توجه می کند.
تماس هایتان را قطع می کند
هرکسی که از شما متنفر است یا احساس نارضایتی داشته باشد تمام تلاش خود را می کند تا از شما دوری کند، احتمالاً هر زمان که می خواهید با او تماس بگیرید نادیده اتان می گیرد و به سختی تماس ها را تایید یا پاسخ می دهد. توجه داشته باشید ممکن است اتفاقی افتاده باشد که از آن آگاه نیستید پس به جای فرضیات بی اساس دریابید که چرا دوستتان تماس هایتان را قبول نمی کند.
در شبکه های اجتماعی مسدودتان می کند
رسانه های اجتماعی همه چیز را در مورد ارتباطات افراد نشان می دهد. بسیاری از افراد پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای حفظ روابط حیاتی می دانند. با در نظر گرفتن این موضوع چه راه بهتری برای ابراز نارضایتی از مسدود کردن هر کانال ارتباطی از جمله رسانه های اجتماعی وجود دارد. از آنجایی که دوستتان ندارند از این رسانه استفاده می کنند تا شما را ازارتباطات خود خارج کنند.
مسائل شخصی اش را با شما به اشتراک نمیگذارد
دوستی شما به دلیل عشق، اعتماد و درک یکدیگر رشد می کند. دوستان صمیمی همه چیز را با یکدیگر به اشتراک می گذارند مانند عکس ها و فیلم ها، مسائل خانوادگی و شخصی، دلخوری ها و زمانی که یکی از آنها به مشاوره نیاز دارد به کمک هم می شتابند اما زمانی که از هم متنفر باشند رفتارها دیگر اینگونه نیست.
عکس های مربوط به خودتان را حذف میکند
عکس ها و فیلم ها خاطراتی از لحظات خوب و بد هستند که تقریباً همیشه برای یادآوری چنین مواقعی مورد توجه قرار می گیرند پس اگر دوست صمیمی تان تمام عکس هایتان را پاک کند، قدر خاطرات با شما را نمی داند و دوست دارد فراموشتان کند.
شوخی هایتان را خنده دار نمی داند
در حالت ایده آل، همیشه باید جوک هایی بگویید تا بهترین دوستتان را شاد کنید و روحیه آنها را بالا ببرید اما اگر ناگهان، متوجه شدید که شوخی های شما اثر خود را از دست می دهند و هیچ حرفی برای او خنده دار به نظر نمی رسد. حقیقت این است که وقتی شخصی شروع به متنفر شدن می کند هیچ شوخی باعث خنده او نمی شود.
هر کار کوچکی او را آزرده خاطر می کند
آیا رابطه شما با دوست صمیمی تان رابطه ای است که آنها در کوچکترین فرصتی بدون هیچ دلیل منطقی عصبانی می شوند؟ احتمال زیاد به این دلیل است که آنها نمی توانند شما را تحمل کنند و از بودن در یک مکان با شما خوشحال نیستند.
اجازه استفاده از وسایلش را نمی دهد
دوستان صمیمی دوست دارند همه کار را با هم انجام دهند و آنها را به اشتراک بگذارند اما وقتی از شما متنفر می شوند دیگر حاضر نیستند وسیله ای را در اختیارتان بگذارند.
در مورد خطرات قریب الوقوع هشدار نمی دهد
هر دوستی که عمداً شما را در معرض خطر قرار دهد فرد خوبی نیست و باید از او دوری کنید در چنین مواقعی می توان گفت از شما متنفر است تا جایی که می خواهد به شما آسیب برساند یا اجازه دهد اتفاقات بد برایتان بیفتد. هنگامی که شروع به دیدن این نشانه ها کردید دیگر نیازی به بررسی مجدد رابطه نیست زیرا این رابطه تمام شده است.
از لیست مخاطبین اصلی اش حذفتان کرده
دلایل مختلفی وجود دارد که دوست نزدیکتان شما را از لیست مخاطبانش حذف کند . ممکن است این اتفاق ناخواسته رخ دهد یا این یک تلاش عمدی برای قطع رابطه صورت گرفته باشد. وقتی دوستتان عصبانی است احتمال دارد تا آنجا پیش برود که شماره های شما را مسدود یا مخاطبین را به طور کامل حذف کند.
به سرعت عصبانی می شود
اگر بهترین دوستتان حضور تان را آزاردهنده می بیند، نشانه آن است که از شما متنفر است علاوه بر این، از حالت چهره و چشمانش به نظر می رسد که برای آنها آزار دهنده هستید و فقط شما را تحمل می کند.
سعی می کند شما را به دردسر بیاندازد
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک،دوستی که مرتباً شما را به دردسر می اندازد دوست خوبی نیست. این فرد نه تنها علاقه تان را در دل ندارد بلکه به دنبال راه هایی برای قرار دادن شما در مشکلات است او ممکن است این کارهای بد را انجام دهد و در نهایت شما را درگیر عواقب آن کند. بهتر است باور کنید که شما دو نفر دیگر آنقدر به هم نزدیک نیستید.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%8a-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d9%85%d8%aa%d9%86%d9%81%d8%b1%d9%87-%d9%88%d9%84%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.