رفاه زده ها حق دفاع از حکومت علوی را ندارند

رفاه زده ها حق دفاع از حکومت علوی را ندارند

گروه دین و زندگی : دوری از رفاه زدگی راه دفاع از حکومت علوی است. حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی کرد: برای دفاع از دین، ماندن و مقاومت کردن در خط امیرالمومنین (ع) باید رفاه زدگی، اشرافی گری، رباخواری و عافیت طلبی که دشمن همیشه به دنبال آن بوده در حکومت اسلامی و زندگی اسلامی از خود دور کنیم چرا که این موارد حتی به مقدار کم در حکومت اسلامی زیاد دیده می‌شود و به بدنه جامعه سرایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول قرآن، تعیین مقدرات و اثبات زنده بودن امام زمان (عج) و همچنین از هزار ماه عبادت برتر و افضل است، اظهار کرد: ائمه معصومین احیا و قرآن به سر گرفتن را یکی از محوری‌ترین اعمال شب قدر دانسته و پیامبر اکرم (ص) طی ۲۳ سال رسالت خود در نقاط مختلف و مواقع مناسب مردم را به قرآن و اهل بیت دعوت می‌کرد تا آنجایی که آخرین حرف پیامبر در جلوگیری از گمراهی مردم، به جای گذاشتن دو گوهر گران بها قرآن و اهل بیت است.
این کارشناس مذهبی دنیا طلبی را مهمترین عامل یاری نکردن و ایستادن مردم کوفه در مقابل حضرت علی (ع) دانست و گفت: مسلمانان و سربازان پیامبر اکرم (ص) حتی بدون داشتن لباس مناسب و شرایط بسیار سخت برای اسلام می‌جنگیدند تا اینکه اسلام فتوحات و درآمدهایی را ایجاد که سهم خواهی‌ها و فاصله طبقاتی در عصر امیرالمومنین (ع) به اوج خود رسید و در نهایت مردم کوفه به دلیل سهم خواهی از امام خود جدا شدند.
حسینی خاطرنشان کرد: کسی که یک عمر به علت قدرنشناسی منزلت، معرفت خود، خدا، قرآن و اهل بیت را پیدا نکرده در غفلت به سر می‌برد و امکان رسیدن به درک درست و تحول در خود در شب‌های قدر تعالی او را به همراه دارد.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: یک ساعت تفکر، برتر از هفتاد سال عبادت بوده و عبادتی که در آن تحول و پیشرفتی نباشد نزد درگاه خداوند ارزش چندانی ندارد و یک شب احیا داشتن و رسیدن به پیام شب قدر و قدرشناسی می‌تواند برتر از یک عمر عبادت باشد.حسینی با اشاره به اینکه مذاکره علوم اهل بیت و امیرالمومنین (ع) و تبیین جایگاه و حقایق قرآن یکی از بهترین اعمالی که در شب قدر و در روایات سفارش شده است، بیان کرد: استغفار یکی از ابزار مهم برای رسیدن به رحمت خداوند بوده که در ماه رمضان خواسته یا ناخواسته گسترده و در حال جوشش است.
وی گفت: کمترین حرکت انسان برای جلب رحمت خداوند، توبه و استغفار به گونه‌ای که علاوه بر پشیمانی، عدم برگشت به گناه، ادای حق‌الناس و حق الله و با دلی پاک که در شب‌های قدر بسیار سفارش شده است.
این کارشناس مذهبی یادآور شد: انجام غسل قبل ازنماز مغرب و عشاء، زیارت امام حسین (ع)، ذکر استغفار حداقل ۱۰۰ مرتبه، صد رکعت نمازهای مستحبی، دعاهای مخصوص، ذکر اللهم العن قتله امیرالمومنین (ع)، نماز دو رکعتی مختصر و ۷۰ مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه از دیگر اعمال مشترک در شب‌های قدر بوده است.
حسینی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) در زمان خود به دلیل وجود فاصله طبقاتی و عملکرد نامناسب سعی در جبران محرومیت‌ها و کمبودهای جامعه خود داشته و عدالت یکی از شاخصه‌های اصلی امیرالمومنین بود که اگر جوانان مؤمن امروز با این دیدگاه ادامه دهنده راهش باشند یقیناً محرومیت‌ها کمتر و جامعه احیا خواهد شد، به طور مثال پویش‌های کمک به زلزله و سیل زدگان نمونه بارز این موضوع است.
همچنین یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرالمومنین(ع) شهید عدالت بود؛ قطعا کسی که می‌خواهد عدالت را در جامعه ایجاد کند مخالفان سرسختی دارد که این مخالفت گاهی به قیمت از دست دادن جان وی تمام می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی ، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) به عنوان امام پس از پیامبر جایگاه ویژه‌ای دارند.
با قطع ارتباط نبوت به وسیله وحی، به دستور خدا، پیغمبر (ص) وصیت کردند که پس از ایشان، علی ابن ابیطالب (ع) ولی و جانشین و ادامه دهنده مسیر ایشان است.
وی افزود: پس از این بود که به دلیل مخالفت برخی با دستور خدا و پیامبر (ص)، موضوع خلافت امام علی (ع) به تأخیر افتاد اما زمانی که مردم متوجه اشتباه خود شدند جمعیت زیادی درب منزل مولا امیرالمومنین (ع) رفتند تا ایشان دوباره خلافتی که از وی گرفته شده بود را به دست بگیرند.
موسوی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) به مدت چهار سال و ۶ ماه خلافت را به دست گرفتند و با اجرای عدالت توسط ایشان، برخی طیف‌های موجود در جامعه اسلامی روبروی ایشان قرار گرفتند؛ یکی از این طیف‌ها خوارج بودند که با نظریات افراطی در مقابل ایشان ایستادند و تصمیم به قتل امیرالمومنین (ع) گرفتند و ابن ملجم در شب ۱۹ رمضان در محراب نماز در مسجد کوفه با ضرب شمشیر فرق امام علی (ع) را مجروح کرد و ایشان در نهایت در شب ۲۱ رمضان به شهادت رسیدند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرالمومنین (ع) شهید عدالت بود؛ قطعاً کسی که می‌خواهد عدالت را در جامعه ایجاد کند مخالفان سرسختی دارد که این مخالفت گاهی به قیمت از دست دادن جان وی تمام می‌شود.
موسوی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم حکومتی امام علی (ع) عدالت آن حضرت بود. یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان این بود که در میدان جنگ با شمشیر ذوالفقار که از هر دو سمت برنده بود، افراد زیادی از دشمان اسلام را به هلاکت می‌رساندند اما این مرد شجاع در رفتار با همه بسیار مهربان بودند و در کار خانه به حضرت زهرا (س) کمک می‌کردند و نسبت به یتیمان مهربان بودند؛ به گونه‌ای که زمانی که انسان آن شجاعت را در جنگ می‌دید می‌گفت چنین کارهایی از ایشان دور است یا زمانی که اخلاق ایشان در منزل را مشاهده می‌کرد فکر می‌کرد که وی آن فرد شجاع در میدان جنگ نیست.
یک استاد حوزه و دانشگاه دیگر نیز گفت: صبر، ایمان و ثبات قدم و حرکت در مسیر حق، درس بزرگ امام علی(ع) به همه آزادی خواهان عالم است.حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر واضحی آشتیانی در مراسم معنوی احیای سحرگاه ۲۱ رمضان در حرم امامزاده هلال بن علی (ع) آران و بیدگل اظهار کرد: شب قدر یعنی آمادگی برای یک سال درستی، پاکی و ثبات قدم در مسیر حق، این بزرگترین درس این ماه برای همه امت اسلامی به خصوص شیعیان است.
وی افزود: ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر تمرین خوبی برای شناخت بیشتر حق از باطل است، امامی که با تمام مشکلات و ناملایمات از عقیده خود کوتاه نمی‌آید و با پایداری در سنت حتی جان عزیز خود را فدای رشد و گسترش حق و حقیقت می‌کند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این قضیه حق و باطل از اول زندگی بشر تاکنون بوده و هنوز هم ادامه دارد، امروز هم به خصوص جوانان باید مراقب باشند از مسیر حق منحرف نشوند، امروز حق شناسی پیچیده‌تر شده، نباید جوانان زیر بیرقی سینه بزنند، باید با شناخت و آگاهی کامل در مسیر پر مخاطره زندگی حرکت کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، واضحی آشتیانی اظهار کرد: حرکت و عقیده امام علی (ع) الگوی خوبی برای همه ما مسلمانان به ویژه شیعیان است که در مسیر خود ثابت قدم باشیم، صبر و پایداری کنیم و هیچ چیزی را فدای آرمان الهی خود نکنیم و جلوه‌های زودگذر دنیا ما را از مسیر حق منحرف نکند. صبر، ایمان و ثبات قدم درس بزرگ امام علی (ع) به همه آزادی خواهان عالم است.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


8 − چهار =