- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی به زیر ۱۰ درصد رسید

Posted By admin On تیر ۲۲, ۱۴۰۱ @ ۱۰:۰۳ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به زیر ۱۰ درصد رسیده است.
دکتر سید جلیل موسوی با ابراز تاسف از اینکه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک بسیار کم و به زیر ۱۰ درصد رسیده است، افزود: متاسفانه واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی در بین مردم رنگ باخته در حالی که بازار عروسی ها بسیار داغ شده، بازگشت حجاج و ایام محرم ، بازگشایی مدارس و دانشگاهها و… همه وضعیت را در ماههای آینده بسیار حساس و نگران کننده خواهد کرد ، از طرفی نیز گروهی از جامعه هدف واکسن کرونا نزده اند و زمان بسیار طولانی از زمان واکسیناسیون گروههایی که واکسن دریافت کرده اند، گذشته است و ایمنی افراد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در هفته های آتی افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: مهمترین و کم هزینه ترین و آسانترین راه انجام واکسیناسیون و تکمیل آن و رعایت موازین بهداشتی است.
این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه از بین گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال ۱۷ درصد واکسن دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: از بین جمعیت هدف ۱۸ سال به بالا در استان ۴۴.۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۵۶ درصد تزریق نکرده اند.
وی با اشاره به دوز چهارم واکسن نیز افزود:تنها ۵۰۵۶ نفر در استان این دوز را دریافت کرده اند. استقبال از دوز چهارم در بین کادر بهداشت و درمان نیز زیر ۱۰ درصد است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b1%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%da%a9%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.