نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

رعایت حجاب و عفاف صریح قرآن کریم است

رعایت حجاب و عفاف صریح قرآن کریم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برخلاف تفکر غلط برخی که رعایت حجاب را خرافات می دانند، تأکید بر رعایت حجاب و عفاف صریح قرآن کریم است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در همایش بین المللی «حجاب من، حیای من» که با حضور میهمانانی از کشور های ترکیه، هلند، آلمان و اتریش در سالن شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد، به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در دین اسلام اشاره کرد و گفت: برخلاف تفکر غلط برخی که رعایت حجاب را خرافات می دانند، تأکید بر رعایت حجاب و عفاف صریح قرآن کریم است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، نگاه نکردن به نامحرم، پوشش مناسب، آشکار نکردن زینت و زیور آلات و رعایت عفاف و حیا از سوی زنان را موجب ترویج پاکدامنی در جامعه شده و جرات تعدی به حریم بانوان را از افراد مریض القلب خواهد گرفت.
استاد حوزه و دانشگاه بر خودآرایی و زینت بانوان در محیط خانه و برای همسرانشان تأکید و تصریح کرد: برخی بانوان برخلاف دستورات دین اسلام، در محیط خانه با وضعیت نامناسب و ژولیده حاضر می شوند اما در بیرون از منزل خود را آرایش کرده و لباس های نامتعارف می پوشند.
امام جمعه ارومیه زندگی با عفت و رفتار با حیا را مورد تاکید قرار داد و افزود: زنان باید از پوشش نامناسب در برابر نامحرمان بپرهیزند و با وضعیت ظاهری مناسب در جامعه ظاهر شوند چراکه رعایت نکردن عفت و حیا از سوی بانوان باعث طمع افراد بلهوس به آنها می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی حجاب را خدمت دین اسلام به بانوان یاد کرد و گفت: عمل به احکام و دستورات دینی مانع از بروز مشکلات خانوادگی و اجتماعی شده و آرامش را در محیط خانواده و اجتماع به ارمغان می آورد این درحالی است که بی دینی عامل بسیاری از مشکلات است.
وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف موجب تقویت بنیان خانواده می شود، خاطرنشان کرد: در خانواده هایی که به آموزه های دینی عمل می شود، اعتماد متقابل شکل گرفته و در نتیجه آرامش حاکم است اما برعکس؛ در خانواده هایی که بی عفتی رایج است بی اعتمادی موج زده و در نتیجه آرامش خیال برای زندگی وجود ندارد.
وی فلسفه حجاب را در واقع لذت بردن از تشکیل خانواده خواند و گفت: در کشورهای اروپایی که بی بند و باری در خیابانها رایج است و حریم خانواده ها مشخص نیست افراد برای تامین نیازهای خود و لذت به دنبال مسائل نامتعارف و غیرمعمول هستند که برنامه های شیطان پرستان در همین راستاست.
همایش بین المللی«حجاب من، حیای من» به همت جبهه فرهنگی و با مشارکت شهرداری ارومیه با حضور اقشار مختلف بانوان و میهمانانی از کشورهای خارجی در سالن شمس این شهر برگزار شد.
منبع: رسا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 15