معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

رعایت نرخ های مصوب در بازارهای استان بصورت مستمر رصد می شود

رعایت نرخ های مصوب در بازارهای استان بصورت مستمر رصد می شود

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه رعایت نرخ مصوب کالاها در بازارهای استان بصورت مستمرو روزانه رصد می¬شود گفت: باید با افرادی که نرخ های مصوب را رعایت نمی کنند برخورد قانونی لازم صورت گیرد .
به گزارش آرازآذربایجان، رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: قیمت گوشت در استان با توجه به اینکه آذربایجان غربی در این حوزه از استان_های مطرح در کشور است بالا بوده و لازم است کارگزارانی در بررسی و رفع این موضوع انتخاب شوند.
وی در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار می بایست همواره مقادیری از اقلام مختلف را به عنوان ذخیره در شرایط استراتژیک داشته باشد.
وی هدف از ذخیره اقلام در شرایط استراتژیک را ثابت نگاه داشتن قیمت به دور از نوسانات تهیه و عرضه در بازار خوانده و عنوان کرد: شکر، برنج، روغن، گوشت و لاستیک از جمله اقلامی هستند که ذخیره آن ها می بایست در استان انجام شود.
این مسئول قیمت گوشت را در آذربایجان غربی را با توجه به محوریت دامپروی آن، بالا و گران اعلام کرده و تصریح کرد: می بایست نگاه دقیقی به قیمت گوشت و سایر اقلام شود و اگر بناست کارگزارانی انتخاب شود، لازم است این کار سریع انجام شود.حسینی، نقش جهاد کشاورزی را در تنظیم قیمت حبوبات، پررنگ خوانده و اعلام کرد: جهاد کشاورزی در بخش حبوبات، شکر وغیره می بایست ذخایری را در شرایط استراتژیک در راستای متعادل نگه داشتن قیمت آن ها در بازار داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: با ارائه برنامه به مرغ داری ها در میزان صادرات و میزان فروش داخل استانی، می توان از افزایش قیمت مرغ که تولید خود استان است جلوگیری کرد.
تسهیلات برای واحدهای مرغ تخم گذار از پیگیری های مصوبات جلسه قبل ستاد تنظیم بازار در استان بوده که به شرح ذیل است:
با توجه به اینکه نسبت مصرف تخم مرغ به تولید آن در استان بوده و نیاز به تولید و تامین بخشی از این نیاز در استان مشاهده می گردد مقرر گردید در صورت وجود متقاضی در این زمینه نسبت به طرح موضوع در کارگروه های اشتغال اقدام و تسهیلات لازم از بخش روستایی و عشایری در این زمینه به اشخاص حقیقی و حقوقی تخصیص یابد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


− پنج = 2