امام جمعه اروميه:

رعایت ادب و حق‌الناس در عزاداری‌های محرم مورد توجه قرارگیرد

رعایت ادب و حق‌الناس در عزاداری‌های محرم مورد توجه قرارگیرد

گروه خبر:امام جمعه ارومیه گفت: باید رعایت ادب و حق‌الناس در عزاداری‌های ماه محرم مورد توجه قرارگیرد.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: مهم‌ترین درس نهفته در عاشورای حسینی این است که ملل مناطق مختلف دنیا باید مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کنند.
وی در ادامه نماد بارز استکبار در برهه کنونی را آمریکای جهان‌خوار دانست و ادامه داد: چنانچه همه ملت‌های مظلوم مقابل سران خودکامه این کشور قیام کنند ظلم و جور باقی نمی‌مانند.
قریشی ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ادامه داد: باید برای برگزاری مراسم‌های ویژه این ایام البته توام با کیفیت و محتوا گام برداشت که از مهم‌ترین شعائر الهی و نهفته در آن آزادی و استکبارستیزی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه قیام علیه سلطان جائر وظیفه همه است یادآوری کرد: چنانچه ملت‌ها ایستادگی پایداری و مقاومت کنند ظلم باقی نخواهد ماند.
* رعایت حال همسایگان در مراسم‌ عزاداری
وی با اشاره به اینکه خاندان عصمت طهارت و اهل بیت (ع) به مجلس عزای امام حسین (ع) رسمیت دادند تا نهضت ایشان تا ابد زنده بماند، اضافه کرد: تا جایی که امام سجاد (ع) نزدیک به ۲۰ سال به خاطر وقایع کربلا گریسته‌اند.
امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن تشکر از عزاداران و هیات‌های مذهبی که مجلس سوگواری برای شهدای کربلا را زنده می‌کنند از مادران برای حضور در مجلس شیرخوارگان امروز قدردانی کرد.
این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها رعایت ادب و حق‌الناس در عزاداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و یادآوری کرد: مراسم‌ سینه‌زنی نیمه‌های شب نباید برگزار شود، چرا که موجب ایذا و اذیت سالمندان، بیماران و همسایگان می‌شود.
قریشی یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین (ع) را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: بنابراین در برهه کنونی باید آحاد مردم و مقامات به این مقوله توجه جدی داشته باشند.
*عظمت غروب عاشورا مغفول نماند
وی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت همگانی بر عهده گرفته است، بیان داشت: این فریضه الهی نسبت به اقشار مختلف مردم همین طور مسئولان باید اجرا شود.
امام جمعه ارومیه ضمن تاکید بر اینکه نماز ظهر عاشورا حتما باید برگزار شود، خاطرنشان کرد: هیا‌ت‌های مذهبی، اقشار متدین و مومن جامعه اسلامی در این آئین حضور داشته باشند چرا که نماد عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) است.قریشی با اظهار اینکه اصل عزاداری غروب عاشورا است، ادامه داد: بنابراین مردم نباید مجلس را در چنین ساعت‌هایی ترک کنند، نباید مساجد، تکایا و حسینیه‌ها را خلوت کرد، بلکه در چنین زمان‌هایی عزاداری باید با شکوه خاصی برگزار شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 18