رصد تحرکات انتخاباتی ۳۰۰ کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی

رصد تحرکات انتخاباتی ۳۰۰ کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان غربی از رصد ۳۰۰ کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.
قنبرکریم نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بزرگداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: هرکشوری که دارای قانون اساسی باشد برای حراست و حفاظت از این قانون، تشکیلاتی را با اسامی مختلف تاسیس کرد‌ه‌اند و در جمهوری اسلامی نیز شورای نگهبان برای حراست و صیانت از قانون اساسی تشکیل شده و کسانی که با شورای نگهبان مخالفت می‌کنند در واقع با قانون اساسی کشور مخالف اند.
وی تصریح کرد: نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاها بر عهده شورای نگهبان نیست و مجلس شورای اسلامی مسئول تایید یا رد کاندیداها و نظارت بر نحوه برگزاری این انتخابات است و در این میان دفتر استانی نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی در مرکز و ۱۷ شهرستان به صورت روزانه و در طول سال فعال هستند.
به گفته وی ۱۲ هزار ناظر فعال و امین در سطح استان آذربایجان غربی وجود دارد که از بین داوطلبان مردمی انتخاب شده و در طول سال با این دفتر همکاری می‌کنند و صرفا در روز انتخابات مبلغی را به عنوان حق‌الزحمه یک روزه از سوی دولت دریافت می‌کنند.
کریم نژاد تصریح کرد: پرونده صلاحیت کاندیداها بدون در نظر گرفتن جنسیت، قومیت و مذهب بررسی می‌شود و اجازه هیچگونه دخالتی از خارج از مجموعه هیئت نظارت بر این روند داده نمی‌شود و ناظرانی که فامیل های نسبی و سببی درجه یک شان کاندیدا باشند کنار گذاشته می‌شوند.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان غربی اظهار داشت: چینش و تعداد صندوق ها با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان صورت می‌پذیرد اگرچه ممکن است برخی نقاط پرجمعیت نیاز به افزایش صندوق داشته باشند که این موارد با هماهنگی با وزارت کشور بررسی می‌شود.
وی افزود: شورای نگهبان موافق الکترونیکی شدن انتخابات است به شرطی که امنیت آن تایید شود.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان غربی گفت: ۳۰۰ نفر کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی در رصد این دفتر هستند که هر روز بر تعداد انها افزوده می شود و اطلاعات لازم درباره تحرکات انتخاباتی آنان از تمام مراجع موجود دریافت می‌شود و تحرکات فضای مجازی کاندیداهای احتمالی نیز رصد میشود.
کریم نژاد افزود: برخی افراد چندین دوره در انتخابات کاندیدا می‌شوند و هر دوره رد صلاحیت می‌شوند اما مجددا ثبت نام می‌کنند و با همان مدارک و اسناد که اعتبار آنان به وقت خود باقی است ردصلاحیت می‌شوند و سبب بالارفتن آمار رد صلاحیت ها می‌شوند.
به گفته وی افراد رد صلاحیت شده از دلایل مشخص و مستند رد صلاحیت خود خبر دارند اما این وجود مجددا اصرار به کاندیداتوری دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


7 + = ده