طی یکسال گذشته//

رشد ۱۹ درصدی ارزش تولیدات کالاهای منتخب آذربایجان غربی

رشد ۱۹ درصدی ارزش تولیدات کالاهای منتخب آذربایجان غربی

آرازآذربایجان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در یازده ماهه سال گذشته به رشد ۱۹ درصدی ارزش تولیدات کالاهای منتخب در سطح کشور دست یافت.
جعفرصادق اسکندری اظهار کرد: این سازمان رتبه ۵ در شاخص میانگین زمان صدور جواز تأسیس با زمان صدور ۵ روز، رتبه ۵ در طرح های باقیمانده از کل جوازها، رتبه ۶ در شاخص تغییرات اشتغال شش ماهه نخست ۱۳۹۶ نسبت به ۶ ماهه اول ۱۳۹۵ با رشد ۳۱۲ نفر، رتبه ۷ در گروه شاخص های عملکردی مثل تولید، ارزش افزوده و اشتغال و نیز رشد ارزش تولیدات کالاهای منتخب استان با ۱۹ درصد افزایش و میانگین رشد کشوری ۹٫۳ درصد را کسب کرده است.
وی تصریح کرد: این سازمان در سال گذشته رتبه نخست در شاخص میانگین زمان صدور پروانه بهره برداری با زمان صدور چهار روز را کسب کرد.
اسکندری گفت: در این رابطه رتبه بندی استان ها براساس محاسبه ۱۰ شاخص از جمله تولید، ارزش افزوده و اشتغال با عنوان “شاخص های عملکردی”، نحوه اجرای فرآیندها و ارائه خدمات به متقاضیان بخش و کیفیت ارائه آمار و اطلاعات توسط سازمان های استانی و واحدهای منتخب با عنوان “شاخص های عملیاتی” مورد ارزیابی قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: بخشی از شاخص های عملیاتی مربوط به فضای حاکم بر کسب و کار صنعتی در استانها بوده که بر موضوعاتی نظیر دوره زمانی تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی، میزان پیشرفت آنها و متوسط زمان صدور مجوزهای صنعتی تمرکز دارند.
وی بیان کرد: تمامی اطلاعات و ارقام مربوط به شاخص های ارزیابی از سامانه های بهین یاب و هماهنگ، فرآیندهای مرتبط با صدور مجوزهای صنعتی و فرآیند آمار تولید استخراج شده است.
اسکندری اظهار کرد: رتبه یک در شاخص میانگین زمان صدور پروانه بهره برداری با زمان صدور ۴ روز، رتبه سه در شاخص های عملیاتی مانند طرح های باقیمانده، میانگین صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و ارائه آمار تولید و رتبه سوم در شاخص ویژگی های فضای کسب و کار صنعتی بوده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


5 − = هیچ