یک مسئول اعلام کرد

رشد ۳۳ درصدی اقامت و اسکان مسافران در آذربایجان غربی

رشد ۳۳ درصدی اقامت و اسکان مسافران در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به آمار مسافران نوروزی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد اقامت و اسکان مسافران در مراکز اقامتی استان، ۳۳ درصد رشد داشته است.
مرتضی صفری افزود: در ایام تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان ۴۱ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، غذاخوری‌ها، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی با همکاری دستگاه‌های مربوطه آغاز شده است، اضافه کرد: امسال میزان نظارت‌ها ۴۱ درصد افزایش داشته است.
صفری تصریح کرد: راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در شهرهای بزرگ استان، برپایی ۱۹ بازارچه صنایع‌دستی و برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه نوروزگاه در ۲۶ مکان تاریخی و گردشگری از جمله برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال جاری بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به رونمایی از فاز نخست وب‌سایت جامع گردشگری استان به‌مناسب فرا رسیدن ایام نوروز، اظهار کرد: این سایت با هدف آشنا کردن گردشگران با جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی و با شعار سرزمین شگفتی‌ها آذربایجان غربی را بگردیم، طراحی و راه‌اندازی شده است.
صفری افزود: در فاز اول راه‌اندازی این سایت، اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری، اماکن اقامتی، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها و مراکز فروش صنایع‌دستی و مراکز درمانی ارومیه نمایش داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نشانی سایت به آدرس https//:visitwaz. ir است، ادامه داد: در فازهای بعدی اطلاعات مربوط به سایر شهرستان‌های استان نیز به این وب‌سایت اضافه می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


8 × چهار =