رشد ۱۲ درصدی گردشگران در آذربایجان غربی

رشد ۱۲ درصدی گردشگران در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال تعداد گردشگران ورودی به استان ۱۲ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یابد.
جلیل جباری با بیان اینکه در سه ماهه امسال تعداد گردشگران به استان ۶.۲ درصد افزایش داشته است اظهارداشت: امسال آمار گردشگران خارجی به استان نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۲۳ هزار و ۵۹۰ هزار نفر رسیده است.
وی افزایش نرخ ارز را مهمترین دلیل افزایش گردشگران خارجی دانست و گفت: آذربایجان غربی به دلیل شرایط آب و هوایی و تابستان خنک نیز هر سال پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی است که امسال پیش بینی می‌شود تعداد گردشگران ۸ تا ۱۲ درصد رشد داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به در پیش رو بودن دومین جشنواره ملی گردشگری و افزایش سطح آب دریاچه ارومیه برتعداد مسافرین ورودی به استان آذربایجان غربی و بویژه ارومیه افزوده شده و مسئولیت ما را در قبال نظارت بر این واحدها افزایش داده است.
وی با بیان اینکه در ایام تابستان سال جاری برنامه ریزی کرده‌ایم تا بر تعداد بازدیدهای تلفیقی بیافزائیم تا موضوعات و مشکلات احتمالی را به حداقل برسانیم افزود: از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانی در آذربایجان غربی تعداد ۷۰ واحد اقامتی و پذیرایی مورد بازدید تلفیقی قرار گرفته که در پی این بازدیدها تعداد ۱۴ مورد اخطار و ۱۲ مورد تذکر کتبی و ۲ مورد تشویق صادر شده است.
جباری توسعه گردشگری سلامت، توسعه طبیعت گردی، افزایش اقامتگاه‌های بوم گردی، آموزش جوامع محلی بعنوان میزبانان اصلی گردشگران، شناسایی و معرفی جاذبه‌های روستایی، چاپ و نشر و تهیه کتاب‌ها و فیلم‌های مستند مختلف عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین پیگیری مطالعات و ساماندهی بافت تاریخی شهرهای استان، اجرای یادمان و مجتمع هنری شمس تبریزی، پی گیری و اجرای طرح ساماندهی مسجد جامع ارومیه، ساماندهی اراضی لشگر ارومیه و توسعه موزه‌های استان ازجمله در بوکان و میاندوآب و چالدران، از جمله برنامه‌های این اداره کل است.
جباری در خصوص اقدامات این اداره کل در حوزه صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی حدود ۶۰ میلیار ریال تسهیلات پرداخت شده که در مجموع برای ۱۱۰۰ نفر اشتغالزائی صورت گرفته است، در حیطه آموزش صنایع دستی، اولین کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی که رایگان نیز است برای علاقمندان راه اندازی شد مضافاً اینکه دوره‌های آموزشی دیگری از جمله: آموزش گلیم بافی برای روستاهای محروم شهرستان تکاب انجام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: رویکرد برنامه‌های این اداره کل بر اساس اجرایی نمودن شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی است که بر همین اساس، سیاست کلی در حوزه گردشگری مبتنی بر جذب حداکثری گردشگران خارجی به استان می‌باشد و در حوزه صنایع دستی نیز حمایت از کارگاه‌های بزرگ و کمک به تقویت کمی و کیفی کارگاهای کوچک جهت تولید و اشتغالزائی بیشتر است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = سی دو