معاون اول رئيس جمهوردر اروميه:

رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دغدغه ملی است

رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دغدغه ملی است

گر.ه خبر:معاون اول رئیس جمهور گفت: هم اکنون بزرگ‌ترین دغدغه ملی رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه است.
به گزارش آرازآذربایجان، اسحاق جهانگیری در بدو ورود خود به ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید دریاچه ارومیه همیشه زنده مانده و برای توسعه استان از آن بهره گرفته شود، هم اکنون بزرگ‌ترین دغدغه ملی رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه است.
وی با اشاره به هدف سفر خود به استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: بررسی وضعیت دریاچه ارومیه از نزدیک و رسیدگی به مشکلات موجود این دریاچه از عمده اهداف سفرم به آذربایجان غربی است.
جهانگیری افزود: برای این منظور نیز در استانداری آذربایجان غربی جلسه هم‌اندیشی و همفکری برای احیای دریاچه ارومیه برگزار و مشکلات این دریاچه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود که مرزی بودن این استان به سه کشور زمینه فعالیت اقتصادی را بیش از پیش فراهم می‌کند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: علاوه بر این آذربایجان غربی ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد که باید به نحو احسن از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
*بزرگ‌ترین معدن طلای خاورمیانه در تکاب افتتاح شد
بزرگ‌ترین معدن طلای خاورمیانه در تکاب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولین کشوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.با افتتاح رسمی این کارخانه ظرفیت تولید طلای کشور سالانه به سه تن افزایش پیدا کرده و با بهره‌برداری از فاز دوم آن ظرفیت تولید طلای سالانه به شش تن افزایش می‌یابد.
*تصویب بودجه سالانه به بخش معدن
معاون اول رئیس جمهور از تصویب بودجه سالانه به بخش معدن کشور خبر داد و گفت: این امر اهمیت بخش معدن کشور را می‌رساند.
اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح کارخانه زره شوران تکاب اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های بخش معدن می‌تواند زمینه فعالیت اقتصادی قابل توجهی را فراهم آورد.
وی از تصویب بودجه سالانه به بخش معدن کشور خبر داد و تصریح کرد: این امر اهمیت بخش معدن کشور را می‌رساند.
جهانگیری افزود: ایران اسلامی دارای ذخایر متعددی در بخش معدن است که این امر هم اکنون در حال مطالعه بوده و روز به روز به ذخایر بیشتری در این زمینه پی می‌بریم.
معاون اول رئیس جمهور بر استفاده از توان فارغ‌التحصیلان حوزه معدن تاکید و اعلام کرد: در این میان استفاده از توان فارغ‌التحصیلان این حوزه نیز حائز اهمیت است.
این مسئول با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران در بخش معدن اشاره کرد و گفت: برای اینکه در زمینه معدن به توفیق برسیم نیازمند جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران هستیم که در این زمینه دولت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.جهانگیری با اشاره ره افتتاح کارخانه طلای زره شوران تکاب، متذکر شد: با افتتاح این معدن سالانه سه تن طلای خالص استحصال می‌شود. وی در پایان اذعان داشت: علاوه بر این با افتتاح این معدن نقره و جیوه نیز استحصال می‌شود.
*۷۰ درصد تجهیزات کارخانه طلای زره‌شوران تکاب با کمک دانش بومی است
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ۷۰ درصد تجهیزات به‌کار رفته در کارخانه طلای زره‌شوران تکاب با کمک دانش بومی بوده است.
مهدی کرباسیان نیزدر این آیین ، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این کارخانه میزان ذخیره طلای این کارخانه به ۲۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند.
وی این مجتمع بزرگ تولیدی را نخستین کارخانه بومی بزرگ مقیاس جهان با روشی منحصر بفرد در تولید طلا اعلام کرد و افزود: روش بکار گرفته شده در فرآوری طلا در این مجتمع با روش شیمیایی انجام می‌شود که این روش توسط یک شرکت ایرانی ابداع و به ثبت رسیده است.
کرباسیان با بیان این مطلب تصریح کرد: بهره گیری از روش فرآوری ایرانی، موجب صرفه جویی در هزینه و اجرای طرح با یک سوم قیمت معمول در روش های مطرح دنیا شده است.
این مسئول این کارخانه را در حال حاضر بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری طلای خاورمیانه عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد تجهیزات بکار گرفته شده در این واحد تولیدی در داخل کشور و توسط متخصصان بومی تهیه شده است.
معاون وزیر تجارت، صنعت و معدن با اشاره به اینکه عملیات اکتشاف در این معدن در سال ۷۶ آغاز شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک میزان ذخیره طلای این معدن به ۲۰۰ تن افزایش پیدا کند.
کرباسیان با اشاره به اتمام مطالعات طرح توسعه این مجتمع ظرف دو ماه آینده، اذعان داشت: با اجرای طرح توسعه این کارخانه، ظرفیت کارخانه طلای زره شوران به دو برابر افزایش پیدا کند.
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از مجریان و مدیران این واحد تولیدی و نیز مجری ایرانی طرح ابداع شده در این کارخانه با اهدای لوحی تقدیر شد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر خود به آذربایجان غربی از مرز تمرچین بازدید کرده از نزدیک با روند صادرات و واردات کالا، ورود و خروج مسافر و سایر اقدامات گمرکی آشنا شد بعد ازآن اسحاق جهانگیری کارخانه کبودان کلر را در ارومیه افتتاح و پس از آن در جلسه شورای اداری استان و جلسه بررسی مشکلات دریاچه ارومیه شرکت نمود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = هفت