رسوب میلیاردها تومان اعتبار در حساب دهیاران استان

رسوب میلیاردها تومان اعتبار در  حساب دهیاران  استان

?گروه خبر: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: در حالی‌که ادارات و ارگان‌های مختلف از کمبود اعتبارات خود گله‌مند هستند، میلیاردها تومان پول در حساب دهیاری‌های استان راکد و بلا استفاده مانده است.
به گزارش آراز آذربایجان عین‌الله شریف‌پور در نشست مشورتی دهیاران شهرستان چایپاره که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که ادارات و ارگان‌های مختلف از کمبود اعتبارات خود گله‌مند هستند، میلیاردها تومان پول در حساب دهیاری‌های استان راکد و بلا استفاده مانده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: این در حالی است که فقط در حساب دهیاران شهرستان ارومیه بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال راکد مانده که باید فکری برای بهره‌برداری از این اعتبارات کنند.
شریف‌پور تشکیل تعاونی دهیاران را مهم‌ترین اقدام برای دهیاران در شهرستان‌ها خواند و افزود: اگر این تعاونی‌ها هرچه سریع‌تر تشکیل شوند بسیاری از طرح‌های نیمه تمام دهیاری‌ها به اتمام خواهد رسید.
مرتضی اصغری فرماندار چایپاره هم در این نشست از تخصیص بیش از ۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعتبار برای دهیاران این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود افزایش دارد.وی اظهار داشت: این اعتبار برای دهیاران شهرستان کم است زیرا برای اتمام ۱۷ پروژه نیمه تمام دهیاری‌های این شهرستان بیش از ۹ میلیارد ریال مورد نیاز است.
در این نشست دو تن از دهیاران بخش مرکزی و حاجیلار این شهرستان به نمایندگی از دهیاران شهرستان مسائل و مشکلات روستاها را از جمله وضعیت نامناسب راه‌های روستایی، آب شرب و کشاورزی، بهداشت و همچنین وضعیت نامشخص شغلی دهیاران را با مسئولان شهرستانی و استانی در میان گذاشتند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


4 × هشت =