رسالت اصلی دولت کاهش فشار اقتصادی از دوش مردم است

رسالت اصلی دولت کاهش فشار اقتصادی از دوش مردم است

گروه خبر: نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت اصلی بودجه سال آینده باید کاهش فشار اقتصادی از دوش مردم و افزایش رضایت مندی در سطح جامعه باشد.
محمد قسیم عثمانی در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح کرد: بودجه ابزاری سیاسی در خدمت اجرایی شدن سیاستهای دولت است و علی رغم اینکه بودجه سالجاری و سال های گذشته با تاکید بر پیشبرد امور عمرانی برنامه ریزی می شد، برای سال آینده باید کاهش فشار اقتصادی از دوش مردم محور اصلی بودجه ریزی در سطح کلان و خرد باشد.
عثمانی تغییر سهم استان از بودجه کشور را امری غیر ممکن عنوان کرد و افزود: استانداری آذربایجان غربی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لیست پروژه های قابل ارتقا هر شهرستان را شناسایی و اعلام کنند تا نمایندگان حوزه ها با انجام رایزنی با مسؤلان کشور به ردیف بودجه این پروژه ها بیافزایند.
وی اظهارکرد: با ارقام فعلی بودجه برای سال آینده نمی توان شاهد تحول قابل ملاحظه ای در سطح استان بود و باید با جذب حداکثری مشارکت بخش خصوصی مسیر بهبود شاخص_های توسعه استان را هموار سازیم.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعریف بودجه در کشور به نحوی تغییر پیدا کرده که با هیچ کجای دنیا همخوانی ندارد تصریح کرد: طبق تعریف بودجه تامین مصارف بودجه اعم از هزینه های جاری، عمرانی و بازپرداخت بدهی ها الزامی است و دولت موظف است پس از تصویب بودجه در مجلس نسبت به تامین ان اقدام کند که در دولت نهم و دهم شاهد ناهماهنگی هایی در این زمینه بودیم.
این عضو کمیسون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: دولت ها در صورت مواجهه با کسری بودجه باید بجای خط زدن تعداد پروژه های عمرانی نسبت به تامین کسری از راه های ممکن اقدام کنند و زمینه تحقق ۱۰۰درصدی بودجه عمرانی را فراهم سازند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 17