ردپای تبعیض بین مدارس روستایی و شهری

ردپای تبعیض بین مدارس روستایی و شهری

گروه گزارش: مسئولان “محترم” با اندکی تفکر در این موضوع می توانند توجه های خود را به سوی دانش آموزان یکسان کنند تا هرگز دانش آموزی در سراسر ایران اسلامی حداقل کمبودی در زمینه آموزش و پرورش نداشته باشند و ضروری است که آقایان مسئول بدانند دانش آموزان روستایی نیز جزو آینده سازان ایران اسلامی و این مرز و بوم می باشند.
امروزه مهم ترین و حساس ترین بخش مربوطه به کودکان و نوجوانان آموزش در مدارس و آموزشگاه ها است و هرگز نمی توان این مبحث را کتمان کرد که لازمه پشتوانه سازی برای هر کشوری آموزش صحیح و درست به کودکان طی مقاطع تحصیلی می باشد.
به عینه مشاهده می شود که کودکان و دانش آموزان از نظر وجود امکانات تحصیلی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند؛ از جمله مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد نبود امکانات آموزشی حتی در پایین‌ترین سطح است علاوه بر این موارد بیشترین موردی که مورد تعجب و بحث می‌باشد بافت فرسوده و سقف های شیروانی شکل بیشتر مدارس است.
مهم ترین و بزرگترین مشکلی که مربوط به سازمان ذیربط می شود عدم رسیدگی مسئولان مربوطه به وضعیت این مدارس می باشد.
آقایان “مسئول” باید مد نظر داشته باشند که تنها معلم و تدریس توسط آن برای آموزش دانش آموزان کافی نیست و باید زیرساخت های مناسب و قابل قبول حتی بخاطر رغبت دانش آموزان در مدارس ایجاد کرد و هرگز مدارس را به امید رسیدگی سرایدارها رها نکنند!
هر چه سریعتر باید آقایان “مسئول” شرایط بهتری را برای این قشر مهم جامعه فراهم سازند تا بتوانند پایه های مسئولان بعدی کشور را محکم تر بسازند!
گلایه دیگری از مسئولان امر این است که ارومیه با وجود اینکه مرکز استان است دارای این همه مشکلات در حوزه شهری و آموزش می باشد و علاوه بر این در حوزه روستایی گاه مدارس به تعطیلی کشانده شده است، اکنون در هاله ای از ابهام از وضعیت مدارس شهرستان ها چه خبر؟ آیا از فلاکت مدارس روستایی شهرستان ها با خبر هستید که حتی وضعیت سیستم گرمایشی آن ها از حداقل ترین روش_های ممکن است.عدم رسیدگی به مدارس در اکثر نقاط استان از یک سو و کمبود معلم در مقطع ابتدائی مدارس روستایی تاثیر بسزایی بر آموزش ضعیف دانش آموزان می گذارد؛ اگر در طی سال تحصیلی به مدارس روستاهای اطراف ارومیه و شهرستان ها مراجعه کنید با موارد عجیب و دور از انتظار مواجه خواهید شد؛ در یکی از مدارس ابتدایی شش کلاسه شامل کلاس اول تا ششم ابتدائی که در یکی از روستاهای ارومیه واقع می باشد، یک نفر به عنوان مسئول و همه کاره مدرسه فعالیت می کند؛ این فرد به تنهایی مدیر مدرسه، ناظم، معاون، سرایه دار و از همه مهمتر به تنهایی معلم هر شش پایه است.
جای بسی تامل است که چگونه یک معلم به تنهایی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ظهر که مجموع آن ۵ ساعت و نیم می شود به دروس تمامی دانش آموزان رسیدگی می کند؟
گذشته از این موارد تنها این مشکل موجود مدیریت و تدریس نمی باشد و مشکلات و وظایفی همچون مراجعه والدین دانش آموزان به مدرسه، پیگیری مسائل اداری مدرسه و… را نیز به آن بیافزائید؛ حال قضاوت با خودتان که چگونه این دانش آموزان آموزش می بینند و در آینده ای نزدیک چگونه از پس مسئولیت های خود برخواهند آمد؟ بدون شک دانش آموزانی که به این شکل آموزش می بینند سال های آینده مدیرانی خواهند شد همانند برخی از مدیران فعلی و از مسئولیت های خود شانه خالی خواهند کرد! متاسفانه این مبحث در برخی از مدارس مناطق “اعیانی” نشین ارومیه متفاوت است و تبعیض بسیار بزرگ در این بین مشاهده می شود؛ در اکثر مدارس مناطق “اعیانی” نشین ارومیه برای هر پست مدیریتی یک نفر مسئول وجود دارد که هیچ، حتی برای آن ها نفرات ذخیره نیز وجود دارد!
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باریش نیوز، مسئولان “محترم” با اندکی تفکر در این موضوع می توانند توجه های خود را به سوی دانش آموزان یکسان کنند تا هرگز دانش آموزی در سراسر ایران اسلامی حداقل کمبودی در زمینه آموزش و پرورش نداشته باشند و ضروری است که آقایان مسئول بدانند دانش آموزان روستایی نیز جزو آینده سازان ایران اسلامی و این مرز و بوم می باشند.>

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 13