- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

رتبه نخست صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی در رشد بیمه ای

Posted By admin On مهر ۹, ۱۴۰۱ @ ۱۲:۳۰ ب.ظ In اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی،روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: صندوق استان رتبه نخست رشد بیمه ای کشور را کسب کرده است.
سیروس محمودیان افزود: در ۶ماهه سال جاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی روستایی و عشایری استان با جذب ۱۱هزارو ۴۶۰نفر رتبه نخست کشور را در بخش رشد بیمه به خود اختصاص داد.
وی تصریح کرد : در ۶ماهه نخست سال جاری ۷۵درصد سهمیه تکلیفی استان جذب و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۲۵۰درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در استان ۹۷کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایر فعالیت دارند، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت بیمه شده استان در این صندوق ۱۴۵هزار نفر و تعداد ۵۵۰۰نفر مستمری بگیر این صندوق هستند که ازاین تعداد مستمری بگیر ۳۵۰۰نفر فوتی هستند.
محمودیان یکی از چالش های این صندوق را عدم تفکیک بیمه های خدماتی با تجاری توسط مردم دانست و یاد آور شد: بیمه اجتماعی ۴خدمت درمان، فوت، از کار افتادگی و بازنشستگی را شامل می شود و این بیمه یکی از به صرفه ترین و اقتصادی ترین بیمه های دولتی است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این بیمه یک بیمه دولتی است و ۷۰درصد حق بیمه را دولت پرداخت می کند، خاطر نشان کرد: دولت برنامه مفصلی برای برخورداری اقشار فاقد بیمه دارد که امسال یک میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد که سهم استان از این تعداد ۵۰هزار نفر است.
وی ادامه داد: عدم اعتماد مردم، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و عدم تمدید قرار داد از جمله مشکل های صندوق بیمه اجتماعی روستایی عشایری است.
محمودیان با اشاره به اینکه ۳۲۰شغل شهری و روستایی در حوزه های مختلف تحت پوشش این صندوق قرار دارند، افزود: از خیرین استان تقاضا داریم با پیوستن به پویش نذر بیمه ای افراد نیازمند را با حداقل پرداخت حق بیمه ، بیمه اجتماعی کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa-%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%88%d9%82-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%88/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.