سرپرست دبيرخانه شوراي هماهنگي ترافيک اعلام کرد

رتبه دوم آذربایجان غربی در میزان تصادفات جاده‌ای منجر به فوت

رتبه دوم آذربایجان غربی در میزان تصادفات جاده‌ای  منجر به فوت

گروه خبر:سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک از رتبه دوم آذربایجان غربی در میزان تصادفات جاده‌ای منجر به فوت خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان ،پیمان آرامون در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار داشت: هر سال از تاریخ ۱۴ آبان ماه تا تاریخ ۲۵ آبان ماه مصادف با دهه ایمنی در جهان بوده و با توجه به فرا رسیدن این دهه باید برنامه‌ریزی را برای کاهش تلفات جاده ای در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موجود در کاهش تلفات جاده‌ای و همچنین با آگاهی از تعداد کثیر تلفات جاده‌ای در این استان، گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های متعددی برای کارسازی و فرهنگ‌سازی کاهش میزان تلفات جاده‌ای در این دهه صورت گرفته شده است.
آرامون افزود: با توجه هماهنگی‌های صورت گرفته این دهه روز به نام‌های مختلف نامگذاری شده و بر حسب روزهای مختلف برنامه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه به نام روز فرهنگ عمومی، ایمنی و روزهای بعدی نیز به نام‌های مختلف نظیر امداد و نجات، سفر سالم و مشارکت عمومی و … نام گرفته شده است.
آرامون خاطرنشان کرد: با توجه فرا رسیدن این دهه از طریق رسانه‌های جمعی و همچنین از طریق مخابرات به اطلاع هم‌استانی خواهد رسید.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی مقام دوم بیشترین فوتی تصادفات در جاده‌های مواصلاتی کشور است
*۷۵درصد متوفی‌های جاده‌ای آذربایجان غربی بی‌سواد هستند
گروه خبر:معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۷۵ درصد متوفی‌های جاده‌ای آذربایجان غربی بی‌سواد هستند.
به گزارش آرازآذربایجان، هادی بهادری در این جلسه ، اظهار داشت: موضوع ایمنی راه‌های استان یکی از موضوعات مهم و قابل بحث و بررسی بوده لذا ایمنی جاده‌های مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.وی ادامه داد: با توجه به آمارهای ارائه شده پلیس راه استان تعداد متوفی‌های آذربایجان غربی در تصادفات درون شهری و برون شهری بی‌شمار بوده به حدی که استان از نظر فوتی در جاده در رتبه دوم کشور قرار دارد.بهادری همچنین از تعداد فوتی عابر پیاده در داخل محدوده شهرستان‌های آذربایجان غربی خصوصا شهرستان ارومیه خبر داد و افزود: امنیت عابرین پیاده در داخل محدوده شهری بر عهده شهرداری و راهنمایی و رانندگی بوده بنابراین شهرداری و راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
معاون امور عمران استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: استانداری آذربایجان غربی امسال ۳۲ میلیارد تومان بودجه برای ساخت پل‌های عابر پیاده به شهرداری ارومیه پرداخت کرده است.
بهادری ساخت عابر پیاده در سطح شهرستان‌های استان و همچنین تجهیز این پل‌ها به پله برقی را از شهرداری خواستار شد و افزود: بیشترین فوتی در محل عبور از خیابان‌های را نوجوانان و کودکان عنوان کرد که در محل عبور از خیابان و نبود پل عابر پیاده و سرعت زیاد وسایل نقلیه جان خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه بیشترین فوتی در استان در محل انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: در این خصوص استان ما جزو دومین استان کشور است و این موضوع بسیار تاسف‌برانگیز است.معاون امور عمران استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه ۳۰ درصد از تصادفات فوتی در استان در جاده‌های روستایی اتفاق می‌افتد، تسریع در تعریض جاده‌های مواصلاتی استان را از مسئولان خواستار شد.وی افزود: با توجه به آمار پزشکی قانونی استان مبنی بر تصادفات جاده‌ای استان بیشترین تلفات جاده‌ای در استان مربوط به عابرین پیاده، روستاییان و بی‌سوادان بوده است.
بهادری تعداد متوفی تلفات جاده‌ای در سال گذشته را ۵۰۰ نفر عنوان کرد و تصریح کرد: از کل این نفرات تعداد ۳۷۰ نفر بیسواد بوده و مابقی عابرین پیاده هستند.
*اصلاح ۱۲ نقاط حادثه‌خیز در آذربایجان غربی تا پایان امسال
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از اصلاح ۱۲ نقاط حادثه‌خیز در آذربایجان غربی تا پایان امسال خبر داد.
خلیل محبت‌خواه ظهر اظهار داشت: با توجه به نبود اعتبار لازم برای تعریض جاده‌های مواصلاتی استان اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان با مشکل مواجه شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۲ نقطه حادثه‌خیز در استان به دلیل تعداد کثیر تصادفات در این نقاط بسیار این اصلاح نقاط عملیاتی شده و انتظار می‌رود تا پایان امسال این نقاط اصلاح شود.
محبت‌خواه یکی از نقاط پرحادثه را پیچ شریف‌آباد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این پیچ یکی از پرحادثه‌ترین نقاط استان محسوب می‌شود اصلاح این نقطه جزو اولویت‌های اصلی راه وشهرسازی قرار گرفته شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه کل جاده‌های استان در حدود ۱۲ هزار کیلومتراست، خاطرنشان کرد: با توجه به بعد مسافت جاده‌های این استان اصلاح نقاط حادثه‌خیز و نبود بزرگراه‌ها در جاده‌ها یکی از مشکلات اساسی این استان است.وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از تصادفات آذربایجان غربی در راه‌های روستایی رخ می‌دهد حل این معضل را یکی از راهکارهای اساسی در جهت کاهش آمار تصادفات عنوان کرد.محبت‌خواه همچنین به آمار تصادفات متوفی در جاده‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین فوتی در تصادفات جاده‌ای در حین انتقال مجروحان به بیمارستان رخ می‌دهد افزایش پایگاه‌های امدادی را یکی دیگر از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان را نیز از جمله عوامل بروز حوادث در جاده‌های مواصلاتی استان عنوان کرد و بر لزوم فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


9 + = چهارده