نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

راه آهن ارومیه – مراغه هفته دولت به بهره برداری می رسد

راه آهن ارومیه – مراغه هفته دولت به بهره برداری می رسد

آرازآذربایجان-نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن مراغه – ارومیه در مراحل پایانی کار قرار دارد و افتتاح آن به هفته دولت موکول شده است.
نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه راه آهن ارومیه – مراغه بعد از ۱۷ سال تاخیر بالاخره تکمیل شده است افزود: دولت می خواهد این طرح ملی را به صورت ویژه در هفته دولت به اتمام برساند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع اصلی بیش از افتتاح این راه آهن نبود لوکوموتیو مورد نیاز در کشور است ادامه داد: تمام لوکوموتیوهای کشور از سه کشور آمریکا، فرانسه و آلمان تامین می شود که هم اکنون بخش اعظمی از لوکوموتیو های کشور بالای ۳۰ سال قدمت داشته و فرسوده شده اند.
قاضی پور با بیان اینکه به دلیل سودده بودن لوکوموتیوهای باربری دولت در نظر دارد لوکوموتیوهای مسافری را از رده خارج و لوکوموتیوهای باربری را افزایش دهد اظهارداشت: امیدواریم این مشکل بهانه دیگری برای راه آهن ارومیه – مراغه و افتتاح این طرح در ماه های آتی نباشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام زیرساخت های راه آهن ارومیه – مراغه تکمیل شده است افزود: در حال حاضر کارهای جزیی مانده و تا هفته دولت این طرح به صورت کامل آماده بهره برداری می شود.
عملیات اجرایی راه آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده که مراغه را پس از عبور از ایستگاههای میاندوآب، مهاباد و نقده به ارومیه وصل می کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 4 =