نماينده مردم اروميه در مجلس خبرداد

راه آهن ارومیه با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی تکمیل می شود

راه آهن ارومیه با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی تکمیل می شود

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: رئیس جمهوری موافق اختصاص منابع مالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه راه آهن ارومیه است و این طرح با اختصاص منابع مالی مورد نیاز تکمیل می شود.
سیدهادی بهادری جلسه شورای گفت و گوی آذربایجان غربی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی کشور برگزار شد، با اشاره به عزم جدی دولت برای اتمام پروژه راه آهن ارومیه اظهار کرد: رئیس جمهوری درخواست اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه راه آهن ارومیه – مراغه را داشته است.
وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار، می توان به انتظار ۲۳ ساله مردم آذربایجان غربی پایان داد و راه آهن را به ارومیه وصل کرد. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آذربایجان غربی جزو هشت استان عقب مانده کشور محسوب می شود، بیان کرد: سهم آذربایجان غربی از صندوق توسعه ملی پایین تر از متوسط کشوری است و با توجه به عقب ماندگی کنونی استان در شاخص های توسعه ای، اگر میزان اختصاص اعتبار بالاتر از متوسط کشوری نباشد، شاهد عقب ماندگی روزافزون در این منطقه خواهیم بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از واحد های تولیدی گفت: در صورت حمایت از واحدهای تولیدی، توان عرض اندام در حوزه اقتصادی مجامع بین المللی را نیز خواهیم داشت. بهادری همچنین ایجاد بانک مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه را حلال برخی از مشکلات مالی واحدهای اقتصادی و تولیدی آذربایجان غربی دانست و افزود: برای حل مشکلات اقتصادی، مجلس دهم شورای اسلامی در کنار دولت خواهد ایستاد
همچنین در این جلسه نادر قاضی پور دیگر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی آینده کشور را منوط به توسعه اقتصادی و ریشه کن شدن فقر و بیکاری دانست.
وی از رئیس کل بانک مرکزی خواست تا در ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای اقتصادی آذربایجان غربی نهایت توجه را داشته باشد. قاضی پور با بیان اینکه شاهد افزایش روزافزون اختلاف طبقاتی هستیم، گفت: افزایش فقر، مشکلات امنیتی و اجتماعی مختلفی را دامن خواهد زد. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، در این جلسه برخی از مدیران واحدهای اقتصادی به بیان مشکلات خود پرداختند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


3 + پنج =