نماينده مردم اروميه در مجلس:

راه‌‌آهن ارومیه باید تا انتهای سال به بهره‌برداری برسد

راه‌‌آهن ارومیه  باید تا انتهای سال  به بهره‌برداری  برسد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش جدی برای راه‌اندازی را‌ه‌ آهن ارومیه تا انتهای سال ۹۳ باید شکل بگیرد.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: راه آهن ارومیه باید در سال ۸۸ افتتاح می‌شد، ولی با وجود سپری شدن پنج سال از موعد مقرر هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه بارها از وزیران در این ارتباط سوال کرده‎ایم، ادامه داد: همچنین این موضوع را در کمیسیون و صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح کرده‌ایم.
قاضی‌پور با اشاره به اینکه مقامات باید اجرای این پروژه و به سرانجام رساندن آن را با جدیت دنبال کنند، ادامه داد: این پروژه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم آذربایجان غربی به ویژه ارومیه به شمار می‌رود، چرا که در تسهیل روابط، حمل و نقل و توسعه استان تاثیر قابل توجهی بر جای می‌گذارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از همه برای ورود به استان و سرمایه‌گذاری در این خطه دعوت و استقبال می‌کنیم، اضافه کرد: استان ما سرشار از معادن بوده و مستعد سرمایه‌گذاری است.
قاضی‌پور ضمن ابراز تاسف از اینکه معادن استان ما را اصفهانی‌ها بهره‌برداری می‌کنند، ادامه داد: شرکت‌هایشان در اصفهان ثبت شده است، در نتیجه مالیات آنها به آنجا واریز و برای امور مختلف اعم از عمرانی، صنعتی و طرح‌های اقتصادی همان استان هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: با همکاری جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تلاش مستمری انجام گرفت، تا حساب‌های بانکی شرکت‌‍‌های بزرگ مانند کارخانه سیمان که در اینجا هستند، به ارومیه منتقل شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه برای عملی شدن این موضوع حتی از وزیر هم سوال کرده‌ایم، ادامه داد: وکلای مردم در مجلس، مسئولان دستگا‌ه‌های اجرایی و همه اقشار جامعه باید برای رونق یافتن ارومیه همت کنند.
قاضی‌پور خاطرنشان کرد: شهر ما که یک هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی و مکتب قرآن، روحانیان مبارز و مداحان دلسوز دارد، همچنین از معدود شهرهایی به شمار می‌رود که مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند شهادت امام جعفر صادق، حضرت فاطمه‌الزهرا، تاسوعا، عاشورا و ۲۸ صفر دسته‌های عزاداری برپا می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، خاطرنشان کرد: ارومیه مهد شهداء، مرکز تجمع غیرتمندان، مردان شجاع و مرزبانان است، بنابراین دولت باید برای توسعه و عمران این خطه همت کند.
وی با اظهار به اینکه ارومیه با ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد، تصریح کرد: به استان ما توجه چندانی نمی‌شود، که تغییر رویکرد مسئولان را خواستار هستیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 12