راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری خوی در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت

راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری خوی در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت

آرازآذربایجان-فرماندار خوی گفت: موضوع تبدیل خوی به منطقه آزاد تجاری در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته و مقرر شده تا پایان امسال تکلیف آن مشخص شود.
سید‌محمد عابدی با تشریح برنامه‌های فرمانداری خوی برای ۲۴ ساعته شدن مرز رازی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در آن اظهار داشت: مجوز ۲۴ ساعته شدن مرز رازی-کاپو کوی صادر شده است اما شرط استفاده شبانه‌روزی از آن آماده‌سازی زیرساخت‌های موجود در آن است.
وی با تبیین زیرساخت‌های لازم برای استفاده شبانه‌روزی از مرز رازی بیان کرد: از زیر ساخت‌های لازم برای این کار ساخت پایانه مرزی است که امروز فاز اول آن به اتمام رسیده و وارد فاز دوم خود شده است به علاوه اینکه طرف ترکیه‌ای هم از ما وقت خواسته است تا وضعیت پایانه مرزی خود را بهبود بخشد.
فرماندار خوی افزود: در کنار آن باید به جاده مواصلاتی خوی-قطور هم اشاره کرد که با در نظر گرفتن مسیر قطار، باید چهار پل بر روی آن ساخته شود که کار ساخت یک پل آن به اتمام رسیده و یک پل دیگر نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و دو پل باقی‌مانده نیز در اولین فرصت ساخته می‌شوند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره مزیت استفاده از پایانه مرزی رازی و نیز نتایج آن برای مردم خوی تصریح کرد: استفاده از این پایانه مرزی، ۳۵۰ کیلومتر ایران را به اروپا نزدیک‌تر می‌کند که قطعاً انتخاب بسیار خوبی برای ترانزیت کالا و و تردد است.
عبادی گفت: با افزایش تردد و استفاده از این مرز برای ترانزیت کالا، زندگی مرد خوی و نیز روستاهای نزدیک مرز و در کنار جاده مواصلاتی بسیار مطلوب‌تر می‌شود که می‌تواند عاملی برای پیشرفت منطقه شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت تبدیل شهرستان خوی به منطقه آزاد تجاری اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در دستور کار هیئت دولت قرار دارد و باید منتظر موافقت دولت با آن ماند.
فرماندار خوی با اشاره به بهبود راه‌های مواصلاتی خوی تصریح کرد: در قبل کریدور غرب به جنوب به مرز بازرگان ختم می‌شد که با پیگیری‌های نماینده مردم خوی و نیز استاندار آذربایجان‍غربی و دولت، از سه‍راه ایواوغلی تا سلماس به کریدور غرب به جنوب الحاق شد.
وی با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی بهبود و تعریض جاده مواصلاتی سه‍راه ایواوغلی تا سلماس بیان کرد: هم اکنون عملیات آسفالت ریزی از قسمت سلماس شروع شده و ان‌شاءالله تا پایان سال حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از این راه به اتمام می‌رسد

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 4