رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان مطرح کرد

راه‌اندازی نخستین داروخانه رباتیک کشور در آذربایجان غربی

راه‌اندازی نخستین داروخانه رباتیک کشور در آذربایجان غربی

گروه خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از راه‌اندازی نخستین داروخانه الکترونیکی و روباتیک کشور در مجتمع درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی ارومیه خبر داد. جواد آقازاده در دیدار با یک هیئت فنلاندی فعال در زمینه الکترونیک سازی داروخانه‌ها اظهار داشت: بر اساس نقشه راهی که برای عرصه سلامت آذربایجان غربی ترسیم شده اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در صدر توجهات مدیران این مجموعه قرار گرفته و در این میان تغییر سیستم‌های داروخانه‌ای از سنتی به مدرن در اولویت برنامه‌های دانشگاه قرار داده شده است.
وی افزود: الکترونیک و روباتیک سازی داروخانه‌ها سبب کارآمدی و به روز بودن این مراکز شده و کاهش هزینه‌ها و خطاهای انسانی را در پی دارد و متعاقب آن خدمات مختلف نیز با سهولت و سرعت بیشتری به شهروندان عرضه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: برای راه اندازی نخستین داروخانه روباتیک کشور در آذربایجان غربی، مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه در نظر گرفته شده و برای آن ۱۲ میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار فنلاندی هزینه خواهد شد.آقازاده تصریح کرد: راه اندازی نخستین داروخانه روباتیک کشور می‌تواند مشکلاتی در طراحی داشته باشد اما مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان_غربی نهایت تلاش خود را برای برطرف سازی مشکلات و راه اندازی شایسته آن انجام می‌دهد و در این مسیر همکاریهای لازم را هیئت کارشناسی اعزامی از فنلاند به انجام می‌رساند.
وی گفت: همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با طرف فنلاندی از طریق دانشگاه‌های هلسینکی و کوپیوی این کشور از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و با عقد قرارداد خواهر خواندگی با این دو دانشگاه دامنه آن روزبروز گسترده‌تر می‌شود.
*۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان هزینه شد
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در آذربایجان غربی افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و هزینه شد. جواد آقازاده اظهار داشت: پارسال در طرح تحول نظام سلامت ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب استان شد و هزینه آن در بخش‌های مختلف سبب شد که چهره حوزه‌های درمان و بهداشت کاملاً دگرگون شود.وی افزود: ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها، توزیع عادلانه متخصصین و تجهیزات در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم از جمله کارهای مهمی است که سال گذشته در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت در آذربایجان غربی به انجام رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۴ ساخت ۱۸۰ خانه بهداشت روستایی در استان به انجام رسید و هم‌زمان با این کار افزون بر ۴۵۰ هزار شهروند حاشیه‌نشین نیز تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: سال ۹۴ سه دستگاه MRI 1.5 تسلا در بیمارستان‌ها خوی، نقده و بوکان به بهره‌برداری رسید و سه دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس نیز در شهرستان‌های، پیرانشهر، بوکان و ارومیه نصب شد و در اختیار مردم قرار گرفت.
آقازاده اظهار داشت: گر چه کارهای خوبی در حوزه سلامت در آذربایجان غربی به انجام رسیده ولی برای رفع محرومیت‌های مختلف نیازمند حمایت‌های اقشار مختلف به ویژه روحانیون هستیم.
*امنیت و اقتدار بی‌نظیر ایران را مدیون نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم
اسقف اعظم کاتولیک‌های آذربایجان غربی و شرقی گفت: امنیت و اقتدار بی‌نظیر ایران در سایه نظام جمهوری اسلامی پدید آمده و تلاش رسانه‌ای غرب برای وارونه نمایی واقعیت‌های ایران ثمری ندارد.
اسقف توماس میرم دراین دیدار با تشریح وضعیت زندگی اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این روزها در حالی که در بسیاری از کشورهای منطقه امنیت چندانی وجود ندارد اما به واسطه نظام جمهوری اسلامی ایران در این کشور شاهد امنیت پایدار در تمام استان‌ها و مرزهای کشور هستیم.
وی تصریح کرد: وجود چنین امنیتی که پیروان ادیان مختلف آسمانی و رهروان مذاهب مختلف از آن بهره‌مند هستند جای شکرگذاری در بارگاه حق تعالی دارد.
اسقف اعظم کاتولیک‌های آذربایجان غربی و شرقی افزود: امروزه چهره‌ای که رسانه‌های برخی کشورها از جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهند به هیچ وجه با واقعیت‌ها تطابق ندارد چرا که مردم کشورمان بسیار صلح‌طلب، مهربان، تلاشگر و میهمان‌نوازند و به خاطر همین هم امنیت موجود را قدر می‌نهند و از آن پاسداری می‌کنند.
اسقف میرم با اشاره به ضرورت توجه به مقوله سلامت اظهار داشت: موضوع سلامت نیز هم‌چون مسئله امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است بنابر این ضمن آن که باید مدام به خاطر این دو نعمت شکرگذار خداوند باشیم باید در رسیدگی به امور سلامت انسان‌ها نیز بدون توجه به دین، قومیت یا نژاد آنان بهترین خدمات را به آنها عرضه کنیم.وی تصریح کرد: تلاشگران عرصه سلامت انسان‌ها از جایگاه والایی در نزد خداوند برخوردارند و شهروندان نیز باید همیشه قدردان تلاشگران اطبا و کادر درمانی مراکز مختلف بهداشتی باشند.معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیزگفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۴۳ درصد از افراد جامعه روستایی آذربایجان غربی یا چاق هستند یا اضافه وزن داشته و در معرض ابتلا به دیابت هستند.
رسول انتظار مهدی اظهار داشت گفت: امسال شعار روز جهانی بهداشت تغذیه سالم و فعال بودن با غلبه بر بیماری دیابت انتخاب شده است بنابراین در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز تلاش می‌شود اقدامات ثمر بخشی در مورد این بیماری به انجام برسد.
وی تصریح کرد: امسال شعار هفته سلامت در کشورمان نیز غلبه بر دیابت است و به همین خاطر ویژگی‌های مختلف این بیماری در هفته سلامت برای همگان تشریح می‌شود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در ارزیابی‌هایی که از مناطق روستایی استان به عمل آمده، مشخص شده ۴۳ درصد از جامعه روستایی استان ما یا چاق‌اند و یا اضافه وزن دارند در حالی که این دو مسئله از عوامل اصلی بیماری دیابت محسوب می‌شوند.
انتظار مهدی گفت: مصرف انواع نوشابه‌ها سبب آسیب‌رساندن به بدن و بروز بیماری‌هایی هم‌چون دیابت آن هم به شکل زودرس می‌شود بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب و انجام ورزش‌های روزانه و همگانی می‌توان از شیوع دیابت جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: بیماری‌های غیر واگیر مهمترین عامل به خطر افتادن سلامت انسان‌ها است که هزینه‌های سنگین و عوارض زیادی هم دارند بنابراین نحوه مقابله و درمان این بیماری‌ها در مجموعه وزارت بهداشت و درمان به شدت مورد توجه متولیان قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


7 + چهار =