مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان خبر داد

راه‌اندازی طرح نظارت شبانه بر کارگاه‌ها در آذربایجان‌غربی

راه‌اندازی طرح نظارت شبانه بر کارگاه‌ها در آذربایجان‌غربی

گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: طرح نظارت شبانه بر کارگاه‌ها در کنار بازرسی‌های روزانه در استان راه اندازی شده تا زمینه حفظ بیشتر امنیت کاری کارگران و اجرای بیش از پیش قوانین کار در استان فراهم شود.
به گزارش آراز آذربایجان، علی دهقانی افزود: از ابتدای امسال ۴۵ مورد بازرسی شبانه توسط بازرسان کار در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: رعایت استانداردهای لازم در محیط کاری، لازم و ضروری است و کارفرمایان باید شرایط ایمنی کاری لازم را برای کارگران در محیط کار فراهم کنند که نظارت های شبانه نیز در همین راستا صورت می گیرد.
وی همچنین از انجام ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های آذربایجان غربی در راستای اجرای فصل چهارم قانون کار طی یک سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: این بازرسی ها به صدور بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ ابلاغیه برای بهبود وضعیت کارگاهی در استان شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار این بازرسی ها اقداماتی نظیر آگاهسازی مسوولان ایمنی و الزام به فعال‌سازی کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، بررسی ۳۷۲ درخواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و رسیدگی به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ درخواست در کمیته‌های مشاغل سخت و زیان آور استان صورت گرفته است.
دهقانی از ارائه بیش از هشت هزار مورد مشاوره در حوزه روابط کار طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ مورد مشاوره حضوری و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد مشاوره تلفنی بوده است.
وی گفت: با شرایط خاص اقتصادی حاکم بر بنگاههای اقتصادی، حفظ آرامش در واحدهای کارگری و بهبود روابط بین کارگر و کارفرما یکی از وظایف مهم واحدهای مشاوره و مراجع حل اختلاف است.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۲۷ شعبه هیات تشخیص و حل اختلاف در استان، افزود: برای تسریع در رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان، میز خدمت مختص حوزه روابط کار به منظور راهنمایی و پاسخ به سوالات کارگران و کارفرمایان در همه شهرستان ها راه اندازی شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = هشت