استاندار آذربايجان غربي:

رانت خواری مانع تبدیل آذربایجان غربی به هاب نهاده های دامی شده است

رانت خواری مانع تبدیل آذربایجان غربی به هاب نهاده های دامی شده است

گروه اقتصادی: استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه رانت¬خواری¬ مانع تبدیل آذربایجان¬غربی به هاب نهاده¬های دامی شده است گفت: توزیع نامناسب منابع ارزی برای واردات نهاده های دامی مانع از معرفی استان به عنوان هاب لجستیک نهاده های دامی کشور شده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، معاون رییس جمهوری، جمشید انصاری در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی، با اشاره به خصلت سختکوشی مردم این استان، اظهار داشت: این ویژگی خاص مردم در کنار همت مسوولان و تلاش شبانه روزی آنان موجب حل مشکلات و برداشتن گام های رو به جلو در سال_های آینده می شود.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یکی از مزیت های آذربایجان غربی را ظرفیت_های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با بهره مندی از فناوری های بومی و توان علمی جوانان در قالب شرکت های دانش بنیان می توان زمینه رشد جهشی این بخش را در استان فراهم کرد.
وی بر پیگیری مشکل نیروگاه برق شوط تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف برق در فصل تابستان، راه اندازی واحدهای جدید در این بخش بسیار مهم است و ما تمام توان خود را برای کمک به سرمایه گذار نیروگاه برق در منطقه آزاد ماکو به کار می گیریم تا مشکل این بخش نیز حل شود.
انصاری بر لزوم حل مشکل مصرف آب در این استان اشاره کرد و یادآور شد: هرچند آمارها از سهم سه درصدی صنعت از آب این استان حکایت دارد ولی با توجه به وضع موجود این آمار نمی تواند درست باشد و باید برای ارتقای این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.
معاون رییس جمهوری و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به هدفگذاری اولیه در راه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی باید اولویت های اجرایی جدید در این حوزه تعیین شود.وی ادامه داد: زمانی که برنامه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر سیاست_های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دولت اعلام شد، افزایش تاب آوری در مقابل تکانه های شدید اقتصادی مد نظر بود اما با توجه به وضعیت امروز کشور، اقدامات ناکافی بوده است.
انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به این روند برنامه ریزی در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی جدید که بتواند اهداف تعیین شده در برنامه اولیه را پوشش دهد، بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی بیان کرد: تجدید نظر در مدیریت بانکی شکل دهی بانک های جدید با ماموریت های نوین، توجه بیشتر به دانش بومی به ویژه موارد دانش بنیان از جمله مواردی است که می تواند در افزایش موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی مفید باشد.
*آمادگی آذربایجان غربی برای تبدیل شدن به هاب تامین نهاده های دامی غرب کشور
استاندار آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از آمادگی استان برای تبدیل شدن به هاب تامین نهاده های دامی غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه آذربایجان غربی، این استان آمادگی دارد به هاب تامین نهاده های دامی غرب کشور تبدیل شود؛ در این راستا از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز انتظار مساعدت داریم.
محمدمهدی شهریاری با انتقاد از برخی رانت خواری ها در توزیع ارز تخصیصی برای واردات نهاده های دامی به کشور اظهار کرد: آذربایجان_غربی پتانسیل تبدیل شدن به هاب لجستیک نهاده های دامی کشور را دارد اما توزیع نامناسب ارز تخصیصی برای واردات نهاده های دامی امکان استفاده از این ظرفیت را از استان گرفته است که امیدواریم با همراهی و مساعدت مسئولان بالادستی این مهم در آذربایجان غربی تحقق یابد.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی ادامه داد: انتظار داریم تخصیص ارز برای واردات نهاده های دامی بصورت عادلانه صورت گیرد تا استان آذربایجان غربی نیز بتواند با بهره مندی از آن، حداقل نیازهای استان های غرب کشور به نهاده های دامی را تامین کند.
وی از افزایش اعتبارات پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان نیز خبر داد و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان طرح در راستای توسعه بخش های مختلف استان تصویب شد که با اضافه شدن چند پروژه راه سازی، این رقم به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به استان، طی دو سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و بی تردید در ارتقای شاخص های توسعه استان موثر خواهد بود.
شهریاری از حل مشکل تخصیص آب به بخش صنعت استان خبر داد و یادآور شد: با پیگیری های انجام گرفته و با مذاکراتی که با وزیر محترم نیرو و رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفت، با تخصیص آب مورد نیاز بخش صنعت استان موافقت شد که این امر تاثیر مثبتی در رونق سرمایه گذاری و افزایش تولید و اشتغال استان خواهد داشت.
وی به عملکرد موفق استان در اجرای مرحله اول طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به ابلاغ مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، استان آمادگی کافی را برای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان دارد و سهمیه استان در مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزایش پیدا کرده که با نظارت کافی، طرح ها بررسی و از تسهیلات بهره مند خواهند شد.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه میزان برداشت آذربایجان شرقی از سد بوکان قابل توجه است، تصریح کرد: بخش مهمی از آن نیز به جای آب شرب در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد که در این باره باید تجدیدنظر شود.
arazazarbaijan.aghtesadi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


× هشت = 64