نماينده مردم اروميه درمجلس:

رانت خواران مانع استفاده از محصولات ساخت داخل می شوند

رانت خواران مانع استفاده از محصولات ساخت  داخل می شوند

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی به دلیل دریافت حق ماموریت به دلار در خریدهای خارجی به واردات دامن می زنند. نادر قاضی‌پور در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص موضوع استفاده از قطعات خودرو خارجی در صنعت خودرو گفت: اینکه از تولیدات و محصولات ساخت داخل استفاده شود یک موضوع بدیهی است به دلیل اینکه بسیاری از محصولات در کشور تولید می شود و با انجام این مهم اشتغال زایی می شود.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در ساخت بسیاری از محصولات سرمایه گذاری انجام داده و به مرحله خود کفایی رسیده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: دلالان و رانت خواران و برخی از مسئولان باعث می_شوند که زحمات کشیده شده برای ساخت محصولات تولید داخل تضعیف شود.
قاضی پور افزود: در حالی واردات محصولاتی مانند قطعات خودرو از برخی کشورها انجام می شود که این کشورهای صادر کننده، بانک های ایرانی را برای مبادلات اقتصادی قبول ندارند.
وی گفت: به جای واردات قطعه، باید تکنولوژی جدید وارد کشور شود این در حالی است که باید قوانین به نحویی باشد که فضای تولید و کسب و کار تسهیل شود.
قاضی پور گفت: قانونی در رابطه با استفاده از محصولات تولید داخل مصوب شده است و وزرات صنعت در موضوعات مذکور مسئول رسیدگی است.
وی ادامه داد: بطور مثال شنیده می شود با وجود تولید لاستیک خودرو در داخل واردات لاستیک به کشور انجام می شود. نکته آزاردهنده این است بخشی از واردات نیز به نحویی است که به جای واردات کالای با کیفیت، کالای درجه دو انجام می شود که البته در برخی مواقع با این موضوع برخورد شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی ها به دلیل دریافت پورسانت، حق ماموریت، دریافت هدیه، فساد اقتصادی و دلار ناشی از انجام خرید خارجی تمایل به واردات محصول از خارج از کشور دارند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 5