رئیس جمهور ۱۴۰۰ تقصیرها را بر گردن روسای جمهور قبل نیندازد

گروه سیاسی: عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری، کاندیداهای پیروز بر اساس فعل و انفعالات دقیقه نودی و بر حسب یک سلسله اتفاقات توانسته‌اند پیروز شوند.
تنها چندماه تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باقی مانده و به نظر می‌رسد برخی از چهره‌های سیاسی از هم اکنون به صورت جدی خود را برای ورود به عرصه آماده می‌کنند. نوع شعارهای انتخاباتی و همچنین رفتار کاندیداهای پیروز از فردای انتخابات در قبال وعده‌های ارائه شده، همواره موضوع بحث جدی در میان مردم است. مردمی که گاهی به این شعارها دل می‌بندند و حتی بر اساس آن آینده اقتصادی خود را نیز بنا می‌کنند.بررسی شعارها و وعده‌های ارائه شده در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری موید این موضوع است که بخشی از جامعه ایرانی در روزهای پایانی انتخابات اسیر شعارهای عوام فریبانه برخی کاندیداها می‌شوند و زمانی که فرد پیروز نمی‌تواند به شعارهای خود عمل کند، همین موضوع نوعی از سرخوردگی سیاسی را در جامعه ایجاد می‌کند.
کاندیداهای ریاست جمهوری فقط یکی دوماه خود را به جامعه معرفی می کنند
محسن کوهکن عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این پرسش که کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با چه فرمولی می‌خواهند از مردم اخذ رأی کنند؟، اظهار داشت: از زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی تا به امروز داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تنها در یک یا دوماه منتهی انتخابات خود را به جامعه معرفی می‌کردند و پیش از آن برخلاف برخی از کشورها، فعالیت انتخاباتی خاصی از خود نشان نمی‌دادند.وی ادامه داد: در کشورهایی که نظام حزبی دارند، کاندیداها از مسیر چند حزب قدرتمند خود را به جامعه عرضه می‌کنند و مردم نیز بر اساس عملکرد احزاب به کاندیداها رأی می‌دهند. در این گونه نظام‌ها اگر فردی خارج از چارچوب حزب خود را وارد عرصه انتخابات کند، رأی بسیار کمی را اخذ خواهد کرد.
کشور ما نیازمند احزاب قدرتمند است
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان احزاب قدرتمند در کشور، بیان داشت: در کشور ما یک دسته از تشکل‌های کوچک به همراه عده‌ای از اشخاص حقیقی تأثیرگذار در امر سیاست فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهیم هزینه‌های کشور از دریچه انتخابات را کم کنیم، نباید منتظر بمانیم عده‌ای برای ماه‌های منتهی به انتخابات خود را معرفی کنند تا از میان آنها یک نفر را انتخاب کنیم.
کوهکن ابراز داشت: اگر به انتخابات سال ۷۶ برگردیم، همه شواهد و قرائن حکایت از پیروزی آقای ناطق نوری در انتخابات داشت، اما تنها در دو هفته مانده به انتخابات، اتفاقاتی رخ داد که همه پیش‌بینی ها را از بین برد. اتفاق سال ۷۶ نشان دهنده این موضوع است که تیم آقای خاتمی بر اساس یک برنامه‌ریزی بلند مدت به پیروزی نرسید و تنها بر اساس یک بازه زمانی کوتاه مدت توانست حریف را شکست دهد.
وی گفت: مدل انتخاب آقای خاتمی در خصوص آقایان احمدی نژاد و روحانی نیز رخ داده است که آن را می‌توان نوعی «باروری ناخواسته سیاسی» دانست. زیرا در چند هفته بر اساس یک سری اتفاقات این افراد به پیروزی رسیدند. البته همه این افراد با رأی مردم انتخاب شدند و در صحت آرای ایشان هیچ شکی وجود ندارد.
روسای جمهور نباید فامیل بازی کنند
این سیاستمدار اصولگرا با برشمردن اشکالات رأی آوری دقیقه نودی در ایام انتخابات، ابراز داشت: شاید فرد پیروز دچار این خیال شود که تنها با اتکا به توانایی خود توانسته پیروز شود و بر همین اساس تنها با نگرش شخصی خود و بدون مشورت گرفتن، اقدام به چینش کابینه کند. در چنین فضایی حتی این امکان وجود دارد که برخی فامیل بازی‌ها در دولت بروز کند.
کوهکن تأکید کرد: نگاه غیر کارشناسی به مقوله انتخابات و گزینش افراد موثر برای دولت، در تمامی جناح‌های سیاسی و دولت‌های اخیر وجود داشته و نمی‌توان آن را مختص به یک جریان خاص دانست.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با ارائه یک پیشنهاد، عنوان داشت: برای از بین بردن ایرادات مرتبط با انتخابات لازم است از طریق افراد حقیقی و حقوقی که در قالب احزاب بزرگ فعالیت ندارند، به یک خرد جمعی برسیم و افرادی را که قصد کاندیداتوری دارند را ابتدای امر از دریچه نگاه این جمع نخبگانی مورد بررسی قرار دهیم. در این مسیر حتی امکان دارد برخی از افراد شایسته‌ انتخاب و معرفی شوند که کمتر فرصت بروز و ظهور در عالم را سیاست را داشته‌اند.
کسی که ادعای حل یک شبه مشکلات را دارد از دایره عقل خارج است
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افرادی که در ایام انتخابات شعارهای عوام فریبانه می‌دهند، گفت: کسی که در ایام انتخابات ادعا می‌کند تمامی مشکلات را می‌تواند ظرف یک یا دوسال برطرف کند، قطعا سخن عقلانی به زبان نمی‌آورد. به همین دلیل لازم است در انتخابات پیش رو به سمت کسی برویم که مشکلات را می‌داند و برای آنها برنامه اجرایی نیز ارائه می‌کند.
کوهکن با اشاره به محاسن بهره گیری از خرد جمعی برای معرفی کاندیدای انتخاباتی، اظهار داشت: هنگامی که نامزد انتخاباتی از سوی یک جمع کارشناسی به آوردگاه انتخابات فرستاده می‌شود دیگر نمی‌تواند حرف‌های غیرکارشانسی عمدتا اقتصادی را وارد فضای انتخاباتی کند، زیرا جامعه نیز دیگر پذیرای شعارهای پوپولیستی نیست.
کاندیداها نباید با نمادهای انتخاباتی غربی کسب رأی کنند
وی با درخواست از اصحاب رسانه برای فعالیت جدی تر در قبال کاندیداهای انتخاباتی، گفت: اصحاب رسانه نباید اجازه دهند کاندیداهای انتخاباتی تنها با شعار و حتی استفاده نمادهای انتخاباتی غربی از مردم را به خود جذب کنند. رسانه‌ها باید به گونه‌ای کاندیداهای انتخاباتی را به چالش بکشند که آنها از فردای انتخابات نتوانند از زیر بار پاسخگویی در خصوص مشکلات، شانه خالی کنند.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: کشور ما نیازمند رئیس جمهوری است که همه تقصیرها را بر گردن دولت قبلی نیاندازد، بلکه نقاط قوت دولت قبل را ادامه داده و مشکلات باقی مانده را برطرف کند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از خبرآنلاین، کوهکن در پایان گفت: اگر یک کاندیدای انتخاباتی با مردم صادقانه صحبت کند و مشکلات موجود را بی پرده برای آنها شرح دهد، در دوران ریاست جمهوری نیز می‌تواند بر اساس اعتماد مردم بسیاری از مشکلات پیش آمده، به خصوص در حوزه مسائل اقتصادی را برطرف کند.
.Arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 15